Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 April 2013, 23:35   #131
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja dat is lastig he Niets. Als je de een geen onprettig gevoel wilt geven geef je een ander wel een onprettig gevoel. Geeft dat geen onprettig gevoel bij je?
Nee hoor, geen last van. Die onprettige gevoelens, daarvan ben jij de eigenaar. Vanmiddag was Glans de eigenaar van die onprettige gevoelens.
Ik ben zelden eigenaar van onprettige gevoelens. Is dat wel aan de orde, dan laat ik de gevoelens binnen en geef ze een kop koffie en verwen ze wat. Ondertussen onderzoek ik ze en tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben zijn ze al weer vertrokken zonder gedag te zeggen.

Maar van JOUW onprettige gevoelens kan IK nooit last hebben. Want JIJ bent de eigenaar. Dus geef die gevoelens maar eens gauw een biertje:)
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 00:12   #132
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Nee hoor, geen last van. Die onprettige gevoelens, daarvan ben jij de eigenaar. Vanmiddag was Glans de eigenaar van die onprettige gevoelens.
Ik ben zelden eigenaar van onprettige gevoelens. Is dat wel aan de orde, dan laat ik de gevoelens binnen en geef ze een kop koffie en verwen ze wat. Ondertussen onderzoek ik ze en tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben zijn ze al weer vertrokken zonder gedag te zeggen.

Maar van JOUW onprettige gevoelens kan IK nooit last hebben. Want JIJ bent de eigenaar. Dus geef die gevoelens maar eens gauw een biertje:)
Ach zo. Hoe komt het dan dat jij vanmiddag mw Glans niet het beste wenste met haar onprettige gevoelens en scheep je mij af met het gegeven dat je ergens niet op in wilt gaan omdat je iemand anders geen onprettig gevoel wilt geven? Vind ik toch een beetje eigenaardig mbt bovenstaande.

Heeft Glans geen recht om te weten hoe je echt denkt over haar zgn onprettige gevoelens, namelijk dat je er schijt aan hebt hoe zij zich voelt ergens over en dat het alleen over Niets met een onprettig gevoel in persona ging en gaat!?

Met andere woorden je gebruikt iemand anders om je eigen onprettige gevoel achter te verstoppen?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 08:04   #133
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ach zo. Hoe komt het dan dat jij vanmiddag mw Glans niet het beste wenste met haar onprettige gevoelens en scheep je mij af met het gegeven dat je ergens niet op in wilt gaan omdat je iemand anders geen onprettig gevoel wilt geven? Vind ik toch een beetje eigenaardig mbt bovenstaande.

Heeft Glans geen recht om te weten hoe je echt denkt over haar zgn onprettige gevoelens, namelijk dat je er schijt aan hebt hoe zij zich voelt ergens over en dat het alleen over Niets met een onprettig gevoel in persona ging en gaat!?

Met andere woorden je gebruikt iemand anders om je eigen onprettige gevoel achter te verstoppen?
Je dicht mij een onprettig gevoel toe wat niet bestaat, Vagebond. Dus kan ik daar ook niet iemand anders voor gebruiken. Ik heb niets met het onprettige gevoel van Glans, dat moet zij zelf onderzoeken. Misschien is zij ergens slachtoffer van en roep ik een connotatie op? Ik kan dat niet weten. Mijn enige punt is dat ik niet bewust probeer onprettige gevoelens aan te wakkeren. Dus kap ik dat onderwerp af.

Jij gaat allerlei aannames doen en vervolgens mij veroordelen op grond van je eigen aannames? Ik ken je niet Vagebond, maar misschien nog wat zelfkennis op doen? Succes!
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 09:49   #134
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik heb niets met het onprettige gevoel van Glans, dat moet zij zelf onderzoeken. Misschien is zij ergens slachtoffer van en roep ik een connotatie op? Ik kan dat niet weten. Mijn enige punt is dat ik niet bewust probeer onprettige gevoelens aan te wakkeren. Dus kap ik dat onderwerp af.
Niets, hoe zit het met de compassie die je zegt zo hoog in het vaandel te dragen? Jij kunt zeggen niet bewust onprettige gevoelens te willen aanwakkeren en dat geloof ik ook, maar als het wel gebeurt (is) wat dan? Is afkappen dan werkelijk de manier om hiermee om te gaan? Ik vind dat een zeer brute en botte manier van met anderen (en jezelf) omgaan.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 10:08   #135
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Nee hoor, geen last van. Die onprettige gevoelens, daarvan ben jij de eigenaar. Vanmiddag was Glans de eigenaar van die onprettige gevoelens.
Ik ben zelden eigenaar van onprettige gevoelens. Is dat wel aan de orde, dan laat ik de gevoelens binnen en geef ze een kop koffie en verwen ze wat. Ondertussen onderzoek ik ze en tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben zijn ze al weer vertrokken zonder gedag te zeggen.

Maar van JOUW onprettige gevoelens kan IK nooit last hebben. Want JIJ bent de eigenaar. Dus geef die gevoelens maar eens gauw een biertje:)
Wat is dan de reden om bij anderen geen onprettige gevoelens aan te willen wakkeren, anders dan dat ze bij jezelf een onprettig gevoel aanwakkeren? Wil je proberen dat uit te leggen, want ik begrijp dat ook niet. Het is ook verre van een daad van compassie, dus wat is dan wel de reden?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 13:08   #136
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Je dicht mij een onprettig gevoel toe wat niet bestaat, Vagebond. Dus kan ik daar ook niet iemand anders voor gebruiken. Ik heb niets met het onprettige gevoel van Glans, dat moet zij zelf onderzoeken. Misschien is zij ergens slachtoffer van en roep ik een connotatie op? Ik kan dat niet weten. Mijn enige punt is dat ik niet bewust probeer onprettige gevoelens aan te wakkeren. Dus kap ik dat onderwerp af.

Jij gaat allerlei aannames doen en vervolgens mij veroordelen op grond van je eigen aannames? Ik ken je niet Vagebond, maar misschien nog wat zelfkennis op doen? Succes!
Precies dat zeg ik je hebt niks met Glans haar onprettige gevoel, je hebt ook niks met mijn onprettige gevoel, over wiens onprettige gevoel gaat het dan beste Niets? De enige die dan toch overblijft is Niets die iets niet doet om zijn eigen onprettige gevoel te ontlopen.

Maw er ligt dan toch een onprettig gevoel ergens op de loer dat Niets, slimmerik als hij is, in de gaten heeft en dus gaat Niets, slimmerik als hij is, ineens zeggen dat hij de onprettige gevoelens van Glans niet wil triggeren. Vervolgens zegt Niets dan tegen zichzelf dat hij dat doet vanuit compassie met Glans bladiebla ect, terwijl het eigenlijk over Niets zelf gaat die op die manier zijn eigen onprettige gevoel ontloopt/niet wil triggeren.....

Denk dat het zo wel een beetje in elkaar zit, en dat bedoel ik wanneer ik zegt dat je de onprettige gevoelens van Glans misbruikt om je eigen onprettige gevoel achter te verstoppen. Zo kan ik ook zeggen dat er bij mij geen onprettig gevoel is bladiebla ect.

Waar haal het overigens vandaan dat ik je zou veroordelen Niets? Denk eerder dat jij jezelf veroordeeld om de een of andere reden en dat nu vervolgens op mijn persoon projecteert om je eigen verantwoording hierin te ontlopen vermoedelijk.WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 13:32   #137
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Het is ook verre van een daad van compassie, dus wat is dan wel de reden?
Goede vraag idd.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 14:43   #138
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Wat is dan de reden om bij anderen geen onprettige gevoelens aan te willen wakkeren, anders dan dat ze bij jezelf een onprettig gevoel aanwakkeren? Wil je proberen dat uit te leggen, want ik begrijp dat ook niet. Het is ook verre van een daad van compassie, dus wat is dan wel de reden?
Ik zal nog eens in herhaling treden. Onprettige gevoelens van wat voor aard dan ook, hebben als eigenaar degene die ze ervaart. Die moet gaan "knuffelen" met die onprettige gevoelens. Gisteren werden er onaardige dingen door Glans over mij gezegd. Raakt mij dat? Nee, dat raakt me niet. En had het wel zo geweest dan had ik Glans er niet op moeten aanspreken maar mijzelf. Als een van de forumleden een "gevoel" bij mij opwekt, dan dien ik die zelf te inspecteren, te accepteren en kijken wat ik er mee moet.
Dat is in de kern van nondualiteit. Emoties zoals woede, jaloezie, haat en noem ze maar op, dat ben ik niet! Ik accepteer ze zoals ze zich aandienen en geef ze een warm welkom. Want ze willen mij wat vertellen.

Als je al die overtollige ballast wat je toch niet bent heb verwerkt/afgewerkt blijft er een verlicht en bevrijdt mens over. Maar je moet het wel willen natuurlijk. Ik ben niet verantwoordelijk voor de bevrijding van een van jullie, dat kan je alleen zelf doen. En anders beukt het leven wel verder hoor. Gisteren was ik het die bij Glans beukte, morgen een ander.

Maar opzettelijk ga ik dat niet doen.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.