Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 May 2013, 21:22   #91
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het zal de drank zijn....dat Rennie nu nog niet overstag is...na zoveel liefdesbetuigingen... dat vat een mens toch niet? Het zal zo moeten zijn. Aan alles komt een keer een eind. Zo niet advaita. Bah. Het ga u allen goed. Waarheen de weg u ook leiden mag. We'll meet again, don't know where, don't know when.... zoek zelf het bijpassende you tube filmpje. Ik doe het niet meer. Bye, bye,
Zwemdiploma?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 21:22   #92
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je vind mij op FB maar dat weet je al!
Zeker, dacht gelijk aan toen je dat noemde Ulla. Alles bij elkaar was bewogen en interessant om elkaar te ontmoeten .. op een forum..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 21:26   #93
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Tjonge jonge Radje een enkele (laatste) zin om me de kritikasten van het lijf te houden.

Ik heb m'n best gedaan in de veertig (tel ze maar niet na) zinnen er boven om je behulpzaam te zijn, terwijl het voor mij zelf helemaal niet hoeft. Het me zelfs tegen staat om me met verschijnselen bezig te houden, dus ik ga me hier dan ook verder maar niet mee bemoeien.
In mijn eerste reactie heb ik aangegeven dat ik de rest nog even liet sudderen.
Ik heb dat stuk ook gelezen en gewaardeerd.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 21:29   #94
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Voor de rest maar eens even bijlezen, ben vanmiddag weggeweest.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 21:30   #95
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zeker, dacht gelijk aan toen je dat noemde Ulla. Alles bij elkaar was bewogen en interessant om elkaar te ontmoeten .. op een forum..
yw
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 22:51   #96
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans
Ik vind het wel erg storend hoe Niets en die zigeunert een soort kruistocht voeren om het Renoir moeilijk te maken, obsessief bijna,?.
Ah gos?zullen we een steunfonds voor die arme Renoir openen?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 22:56   #97
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Hoewel dat wel klopt is het gevoel van dit niet meer willen juist de doorbraak. En al die bijbehorende gevoelens maken daar juist deel van uit. Het heeft geen zin om geforceerd niet boos, verdrietig of ook gewoon je niet moedeloos voelen, als die behoefte er op zo een moment wel is.

Dat gevoel gewoon doorleven geeft je juist de kans het anders voor jezelf te kunnen doen. Er een begin mee te maken, voor zover je dat niet al gedaan
hebt. En bewust een andere koers in te slaan. En zo zal het steeds meer op alle gebieden doorsijpelen. Je kunt niets veranderen voor je eigen leven, als je niet daarmee begint. Het doorzien, het inzicht komt wel, eerst komt de gevoelens, het terugtrekken en dan pas de bewuste verandering. Vanuit het inzicht dat je zelf die verandering bent en vanuit je plek verder gaat ermee.
Het is ook net in welke fase je zit, Ulla.

Ik zie het zo: je hebt 2 keuzes:

1. keuze 1 is je eigen ergeren aan het ego-gedrag wat je overal aantreft. En vooral doorgaan met daar mee bezig zijn.

2. Keuze 2 is om liefdevol met de wereld om je heen om te gaan. Als ik het hart weet te vinden van wie dan ook, dan ben ik een blij mens. En dan zoeken de graaiers, de aso's en zo het maar uit.

Het is dus maar net waar je je op richt. 100% lukt dit uiteraard niet. Maar als je maar in de flow blijft.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 22:58   #98
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat ik al zei, je kunt beter eerst bij de eerste stap beginnen. Dit is afleiding van je gevoel, wat je voorstelt. Negatieve gevoelens zijn niets meer dan stormen die eerst moeten vervliegen. Je kunt niet goed voor een ander zorgen, als je eerst nog met jezelf bezig bent.
Exact. Ik ben (grotendeels) met mijzelf klaar. Zolang ik nog een traan van ontroering bij mijn medemens aantref ben ik een blij mens.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 09:13   #99
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Het is ook net in welke fase je zit, Ulla.

Ik zie het zo: je hebt 2 keuzes:

1. keuze 1 is je eigen ergeren aan het ego-gedrag wat je overal aantreft. En vooral doorgaan met daar mee bezig zijn.

2. Keuze 2 is om liefdevol met de wereld om je heen om te gaan. Als ik het hart weet te vinden van wie dan ook, dan ben ik een blij mens. En dan zoeken de graaiers, de aso's en zo het maar uit.

Het is dus maar net waar je je op richt. 100% lukt dit uiteraard niet. Maar als je maar in de flow blijft.
Laat iedereen in zijn eigen fases doorlopen, zou ik daarom zeggen. Je helpt iemand niet als je hem vooruit duwt terwijl hij daar nog niet is. En het blijft cruw te zien hoe de wereld in elkaar steekt en wat er voor rare dingen gebeuren. Gruwelijke dingen, die je niet eens voor kunt stellen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 09:27   #100
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Exact. Ik ben (grotendeels) met mijzelf klaar. Zolang ik nog een traan van ontroering bij mijn medemens aantref ben ik een blij mens.
Jij die ontroering in je medemens wens aan te treffen, zegt daarmee die ontroering in zichzelf te zoeken.
Ik wens je veel succes ondanks dat je aangeeft dat je er geweest bent je toch ver weg gedwaald bent, eerlijk gezegd.

Over dwalingen gesproken.
moi is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.