Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Gedegen zelfonderzoek Dáár gaat het hier over.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 March 2021, 10:59   #121
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela
Hallo Laurens, ik vind jou heel onbeschoft doen tegen Nowee.
Je maakt misbruik van je positie.
Jij weet niet meer dan Nowee, je bent niet meer in waarheid dan hij is.
Alleen omdat jij forum eigenaar bent, meen jij zo tegen hem te mogen schrijven.
Je moet je je schamen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Ik sluit me bij Michaela en Nowee aan t.a.z van de onderdrukkende houding van Renoir en Bassie naar forumleden.
Ook ik heb me losgemaakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik sluit me bij jullie aan.
Tja ik hoop niet dat jullie het erg vinden, maar ik kan nou eenmaal geen twee heren dienen. Uiteraard mogen jullie zelf weten wie je dient, maar tussen de heren ego en Waarheid heb ik gekozen voor Waarheid. Ik kon trouwens geen opmerking van Nowee vinden waarin hij meent onheus behandelt te zijn door mij.
 
Oud 2 March 2021, 12:22   #122
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer
Ik vond het niet erg. Je doet het uitstekend.

Wel vraag ik me reeds geruime tijd af of jullie Laurens, Renoir en Bassie dezelfde persoon in een andere rol zijn.

Is dat zo?
Alleen personen vinden dat interessant. Daarom voer ik de personen ook af en toe. Ik werp ze een kluif toe en de personen gaan dan als een dolle te keer.

Erg vermakelijk allemaal, maar heeft niks van doen met zelfkennis.
Bassie is offline  
Oud 2 March 2021, 12:28   #123
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

On topic; in de waargenomen wereld reflecteren de personen als een stelletje mallen op elkaar. De personen hebben niet door dat ze door dat reflecteren het zelf in stand houden en daarmee ook de illusie.

In werkelijkheid reflecteert bewustzijn helemaal niet. Bewustzijn bezit niet eens de vaardigheid om te reflecteren.


Bewustzijn kan alleen maar ------------> dit doen.

Zelfkennis is zó eenvoudig, dat als je het eenmaal doorhebt je niet meer begrijpt wat anderen toch voor heil zien in het reflecteren op andere personen.
Toch zie ik het Miha, Kabu, Anna en Nowee dagelijks doen.

Dorje en Guido hebben dan weer wel door dat dat reflecteren nergens over gaat. Zij laten stoïcisme zien. Niet dat je dan direct tot Waarheid komt, maar ze geven er wel mee aan dat ze door hebben dat reflecteren weinig nut heeft.
Bassie is offline  
Oud 2 March 2021, 13:15   #124
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela
Jij kan je je ook afvragen of het tijd wordt om te stoppen met spelletjes spelen.
Anna vertrouwde Renoir, zei ze een tijd terug.
Ik ben niet op het vertrouwen van Anna uit.
Zie voor spelletjes de quote van Bas hierboven.

Citaat:
Ik begrijp ook waarom, en haar vertrouwen was ook deels terecht.
Een kant van Renoir (daar bedoel ik al zijn losse namen onder), is bevlogen, en heeft de diepte verkend, en vertoeft daar nu en dan.
Ik ben niemands rolmodel en wil dat ook niet zijn. Wanneer een ego teleurgesteld wordt wijzigt de aanvankelijke ontvankelijkheid zich in afkeer (bekend van liefde die omslaat in haat). Ik ben bekend met de psyche van de mens. Ik zag teleurstelling bij kabu, bij Nowee en bij Anna, die zich vervolgens van mij afkeerden. Ik hoef hier niemand aan mij te binden dus ik laat dat gewoon zo bestaan.

Citaat:
Daarnaast, heb jij Laurens (of Renoir, of hoe jij jezelf noemt), nog steeds jezelf toegestaan om een paar 'gewoontes' te behouden.
Ik proef wel dat je met dat 'hoe je jezelf noemt' je afkeur laat blijken maar ik ben gewoon Laurens als deelnemer en Renoir als baas. Maar gefeliciteerd je hebt er een paar handen voor op elkaar gekregen.

Citaat:
Het is de user in je.
Je bent eraan verslaafd, om met mensen te spelen.
Voor een amateur psycholoog kan dat er inderdaad zo uit zien. De mensen hier zijn me even lief en misschien komen zij daarvoor maar het is niet waarom ik hier ben. Ik wil iedereen in Waarheid ontmoeten.

Citaat:
Het is ook zo verleidelijk, want iedereen duwt zijn ego op jouw forum.
Wat jij nog steeds niet door hebt, is dat jouw ego is datgene die er door geraakt wordt.
Het is zo grappig Mihaela dat 'niet door hebben'. Het lijkt wel of ik elke keer voor de kat z'n k.. kom vertellen dat ik gedegen zelfonderzoek heb afgerond. Ik weet 'wat ik ben' en daarom ook wat ik niet ben zoals 'geraakt' zijn. Voor een ongeoefend oog ziet dat er als geraaktheid uit, inderdaad. Maar mijn geraaktheid is niet jouw bemoeienis, gedegen zelfonderzoek onderzoekt de 'eigen' geraaktheid, niet die van een ander.

Citaat:
Je kan steeds mensen verwijderen, als ze jou met jezelf confronteren, maar je kan ook een keer stoppen met spelletjes spelen.
Ego ziet dat wat die kent dus je ziet spelletjes spelen omdat het in je perceptie past. Wat er buiten jou valt is niet jouw bemoeienis want het gaat hier om 'zelf' onderzoek. Er worden hier mensen achter de schermen gehouden die contraproductief zijn aan het gedegen zelfonderzoek. Ze mogen in hun eigen besloten kring hun zegje doen en ik dien ze daar van repliek.

Citaat:
Wees een keer eerlijk, en stop met de manipulaties en met mensen bespelen.
Nou één keer dan. Ik manipuleer geen mensen, ze kunnen zich wel gemanipuleerd voelen en daarmee wil ik ze helpen als ze dat zouden willen onderzoeken. Maar dat willen ze niet, ze willen de bal terug spelen en weer een nieuw balletje van mij krijgen en dat zie je vervolgens als een spelletje van mij. Ik heb totaal geen interesse in spelletjes spelen al moet ik wel lachen om het mechanisme dat ze maar in stand wensen te houden.

Citaat:
Je kan niet eisen dat mensen hun ego verkennen/ leren kennen/ herkennen/ erkennen, en dat men vervolgens zelfonderzoek oo jouw manier doet.
Ik eis niks, ik beveel aan. Dorje heeft een andere manier, maar die lust ook niemand.

Citaat:
Je kan wel delen, eerlijk worden, werkelijk transparant en eerlijk over jouw naam gebruik zijn.
Ik heb nou eenmaal een forum waarvan ik de baas moet zijn. Ooit was dat een functie hier van een zeker Arry maar die werd hier al weggepest. Die baas heet Renoir en die functie vervul ik nu. Mijn naam is Laurens ook wel liefkozend door Nadje Rennie genoemd en dat is een oude gebruikte naam. Verder moet ik het forum regelmatig op werkzaamheid testen en heb ik een of twee proefnamen die ik alleen voor testdoeleinden gebruik. Ik neem alleen maar deel onder de naam Laurens. Maar blijf de argwaan gerust voeden, daarmee krijg je per slot van rekening wat je wilt, medestanders op je hand.

Citaat:
Stop een keer met spelletjes spelen, en accepteer dat iedereen in zijn/ haar tempo doet..
Er doet hier vrijwel niemand iets op het gebied van gedegen zelfonderzoek. Er is zo veel ego dat duidelijk is dat er niet aan zal worden begonnen. Je wilt koste wat het kost 'weten wat je bent' of je klooit maar wat met verschijnselen, de laatsten hebben de overhand.
 
Oud 2 March 2021, 13:46   #125
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Ik was die twee in de isoleer al bijna vergeten. Eigenlijk is het een sneue vertoning. Jij kunt wel motieven hebben om deze mensen achter de schermen te houden, maar je werkwijze deugt niet. Het is niet alleen ronduit totalitair maar het getuigt ook niet van mensenkennis.
Ja en daaraan heb ik helaas voor jou en voor hen geen boodschap. Het heet hier een forum van gedegen zelfonderzoek en waarheidvinding te zijn. Degenen die daar geen flikker aan doen worden vooralsnog getolereerd tenzij, en daar maken twee users zich thans schuldig aan, contraproductief aan de forumdoelstelling zijn, oftewel ze werken die tegen. Sla er de forumvoorwaarden nog maar eens een keer op na, daar staat het overduidelijk. Wat let je overigens als je de doelstelling niet onderschrijft om op een ander forum elders te gaan deelnemen of richt er zelf een op.
 
Oud 2 March 2021, 13:57   #126
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela
Zelfonderzoek is niet iets wat je binnen een aantal jaar afrondt.
Het is een levensweg. Het kan een levensweg zijn.
Niet met gedegen zelfonderzoek, met priegelen in de marge blijf je een leven lang bezig, ook J. Krishnamurti.

Citaat:
Zelfs j.krishnmaurti op zijn sterfbed was in gevecht met een stuk (ego ?) dat hem verbaasde/ teisterde..
Dat kan niet meer voorkomen als je gerealiseerd bent (toegevallen whatever).

Citaat:
Een mooi boek: het spirituele leven van J. krishnamurti(of zoiets)
Aan het einde was hij als een kwetsbaar kind, die huilde (smeekte)om te sterven.
Om die reden kun je emoties maar beter buiten de deur houden. Gedegen zelfonderzoek is keihard werken, is afrekenen met alles wat je lief is. Dus mooi gaat het echt niet doen.

Citaat:
Omdat hij de mens ( vanuit zijn innerlijke drive(/vanuit een vorm van bezieling) niet meer kon dienen, vocht hij, en was hij in de waar.."Waarom sterf ik niet" zei hij, als ik niets meer kan betekenen("Als ik jou niet meer kan dienen"? Vroeg hij aan de 'entiteit' die hij zijn hele leven bij zich had ervaren. (Matrea/God?)
Hij en naast hem nog een God dat geeft te denken. Afgezien daarvan God bevragen terwijl je 'weet' wat God van je wil. Maar goed Jezus deed dat ook. Ik wijt het maar aan de wanhoop, niets menselijks is hem vreemd. Je moet je als zoeker niet gaan hechten aan sentimenten wanneer je werkelijk 'wilt weten wat je bent'. Dus zoiets wat aanslaat bij je doet dat hoogstwaarschijnlijk bij ego en ego is geen goede graadmeter of je op de juiste weg bent.


Citaat:
Ik bedoel te zeggen: "Hold your horses"
Ieder mens heeft zijn weg, wij zijn niet jouw clones..
Je kan een stuk samen lopen, samen kijken, maar laat los..
Ieder mens heeft zijn weg..
Ja dat zou je willen maar zoek dan een forum waar je je leven lang kunt gaan weiden aan al de verschijnselen waarvan je geen afstand wenst te doen.
 
Oud 2 March 2021, 14:33   #127
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela
Bassie, je rol is uitgespeeld. Er zit geen kracht meer in je rol.
Dat vind ik zelf ook. De acteur in mij dooft steeds verder uit nu de stuwende kracht van het zelf niet meer aanwezig is. Sorry. Maar ja, ik moet toch tot mijn laatste dag in verschijning treden.
Bassie is offline  
Oud 2 March 2021, 14:37   #128
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer
Ik was die twee in de isoleer al bijna vergeten. Eigenlijk is het een sneue vertoning. Jij kunt wel motieven hebben om deze mensen achter de schermen te houden, maar je werkwijze deugt niet. Het is niet alleen ronduit totalitair maar het getuigt ook niet van mensenkennis.
Feitelijk kunnen bijna alle users in de isoleer. Want bijna niemand doet zelfonderzoek. Maar dan hou je op het forum alleen maar niet-zelven over en die hebben elkaar ook niet veel te vertellen.

Dus voor het functioneren van het forum zijn types als Miha gedoogd.
Ze kunnen weinig kwaad in hun onwetendheid. Zelfs beginnende onderzoekers zien dat.
Bassie is offline  
Oud 2 March 2021, 14:40   #129
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer
Ik zie het patroon. Mensen die niet doen wat je van ze wil hou je buiten de deur, emoties hou je buiten de deur. Dat is idd hard werken. Je zou eens per ongeluk een emotie toelaten zeg ... doodeng!
Gewoon aan de forum doelstelling voldoen, dat is alles wat er gevraagd wordt.
Geen zinnig mens zal van je vragen om dit jaar nog niet-zelf te zijn.
Maar het is wel de bedoeling dat je onderzoekt.
Anders zijn er fora genoeg om te kletsen.
Bassie is offline  
Oud 2 March 2021, 20:25   #130
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu
Is geen ego meer hebben hetzelfde als verlicht zijn?
Verlichting bestaat niet eens in mijn optiek. Er kan afscheid genomen worden van het 'zelf'. Iedere speculatie daarover is zinloos. Dus stop met speculeren en begin met onderzoeken.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De 'als is' wereld en de 'alsof' wereld. Aart Overige religie 0 5 December 2012 15:37


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.