Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 October 2011, 17:44   #131
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Rob, je pikte laatst een opmerking van Renoir op van een ander draadje, die hier geplaatst eigenlijk volledig uit haar context viel in mijn beleving. Het antwoord op de vraag dat ik je stelde gaf je met een omweg naar een andere draadje, had niets met wat ik jou vroeg te maken in mijn beleving weer.

Zullen wij het gesprek hier bij laten, of beleef jij het gesprek alsnog als de moeite waard om het voort te zetten?

Mihaela
Voor mij waren de quotes precies passend in ons gesprek.
Jij vraagt mij iets en ik had vanmorgen net elders een stuk geschreven
wat naar mijn mening een antwoord was op je vraag.
Misschien niet concreet, maar wel als je je zelf de tijd zou gunnen
om het rustig na te lezen.
Maar misschien neem ik ook te grote stappen,
dat je het verband niet ziet, dat kan ook.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2011, 20:31   #132
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Voor mij waren de quotes precies passend in ons gesprek.
Jij vraagt mij iets en ik had vanmorgen net elders een stuk geschreven
wat naar mijn mening een antwoord was op je vraag.
Misschien niet concreet, maar wel als je je zelf de tijd zou gunnen
om het rustig na te lezen.
Maar misschien neem ik ook te grote stappen,
dat je het verband niet ziet, dat kan ook.
ik zie wel het verband dat jij legt, maar ik geef meer de voorkeur aan kleine stapjes inderdaad, en antwoorden op mijn vragen, zonder dat jij weer andere mensen er bij haalt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2011, 20:38   #133
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ik zie wel het verband dat jij legt, maar ik geef meer de voorkeur aan kleine stapjes inderdaad, en antwoorden op mijn vragen, zonder dat jij weer andere mensen er bij haalt.
Ik heb even snel gekeken maar ik kan geen bericht vinden waar ik iemand anders er bij haal, maar misschien zie ik iets over het hoofd. En de link van vanmorgen was naar een stukje wat ik elders zelf geschreven heb. Het paste m.i. precies in ons gesprek en ik had niet zoveel tijd en zin om het twee keer of nog een keer maar dan anders te schrijven.

Ik snap dat je antwoorden wilt op mijn vragen en misschien ben ik een beetje cryptisch in mijn antwoorden. Dat komt dan omdat ik graag nog iets voor jou te doen over laat.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2011, 22:48   #134
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb even snel gekeken maar ik kan geen bericht vinden waar ik iemand anders er bij haal, maar misschien zie ik iets over het hoofd. En de link van vanmorgen was naar een stukje wat ik elders zelf geschreven heb. Het paste m.i. precies in ons gesprek en ik had niet zoveel tijd en zin om het twee keer of nog een keer maar dan anders te schrijven.

Ik snap dat je antwoorden wilt op mijn vragen en misschien ben ik een beetje cryptisch in mijn antwoorden. Dat komt dan omdat ik graag nog iets voor jou te doen over laat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela (in het gesprek met Renoir)
Bedankt voor het compliment, ik zie veel prachtige eigenschappen bij MadeLief waarin ik mezelf ook in herken, en het doet me goed om dat te zien. Haar moed en haar doorzettingsvermogen inspireren mij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Hier kun je veel van je antwoorden in vinden.


Juist op het moment dat ik me begon te openen, haalde jij iets aan, wat voor mijn gevoel afstand cre?erde.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 21 October 2011 om 23:12.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2011, 23:07   #135
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Maar goed, waar was ik gebleven voor dat jij in mijn beleving, een misplaatste opmerking maakte?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik droomde over een groep mannen, ze waren geestelijk verward.
Eigenlijk was het een en dezelfde man, in zesvoud of zo.
Verder gebeurde er niets bijzonders in mijn droom, maar dit bleef me bij.
Vanmorgen, toen ik wakker werd, besefte ik, dat er
aan hun uiterlijk en gedrag niets op te merken viel. Het was hun innerlijk
wat mij in mijn droom raakte.
Ik merkte een krampachtig gevoel bij mezelf op, toen ik wakker werd.
Als ik net wakker ben, en mezelf heel bewust waarneem, valt mij direct op wat er in mij kwetsbaar is, en steun nodig heeft.
In mijn beleving had deze droom te maken met mijn gevoel van minderwaardigheid.
Een thema dat vroeger bij mij diep verborgen lag,maar eigenlijk altijd op de achtergrond speelde.
Nu zit het aan de oppervlakte, zoals wantrouwen, me onzeker voelen, en nog een aantal gevoelens dat een belangrijke rol bij me speelt.
Alle gevoelens die ik noem staan los van wat ik ben, maar ik neem ze wel waar, en beïnvloeden nog steeds mijn leven.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 09:43   #136
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Zo... vanmorgen bij het wakker worden was er één en al humor in mijn beleving.

Ik merk dat ik nu een beetje in mijn beleving moet graven om dat wat aan het begin van ons gesprek gespeeld heeft, weer te kunnen geven.
Vanaf het begin van het twee gesprek tot nu toe heb ik heel bewust alles wat zich voor deed laten passeren, er naar gekeken, en vervolgens los gelaten.
Soms identificeer mezelf met gevoelens van wantrouwen, slachtoffer voelen, en minderwaardig voelen. Het vermogen om dat snel los te laten, nadat ik er naar gekeken heb, is steeds sterker aanwezig. Het besef dat ik die gevoelens niet ben is er.
De humor nu in mijn beleving komt me heel bekend voor. Zoals ik tot mijn 30ste een gevoel van minderwaardigheid onbewust als een onlosmakelijk deel van mezelf mee droeg, was er de humor ook altijd aanwezig.
Nu op dit moment als ik dit schrijf moet ik in mijn binnenste lachen. Ik zie nu met mijn gevoel de humor in, van de keuze kunnen maken of ik me slachtoffer voel, als dat zich voordoet, of er alleen naar kijk.

Ik merk ook van binnen een soort aangename opwinding in afwachting van het moment dat er 1 van de genoemde rollen zich weer voor doen: slachtoffer voelen; minderwaardig voelen; wantrouwend, om er mee te kunnen oefenen.

De waarneemer in mij heeft humor, en ik geniet er nu van.

Het twee gesprek met jou draagt bij, zoals het korte gesprek gisteren in de nacht met Lyme ook bij droeg.
Ook een korte zin van Von raakte me, en versnelde er iets in mijn beleving.

Renoir lieverd, jou ben ik zeker dankbaar dat jij er bent.

Het gevoel van dankbaarheid, maar vooral humor is er nu sterk in mijn beleving aanwezig.
Ik schrijf nu dit op ''onder de invloed'' van zachte opgetogenheid, en het gevoel van humor.
Later op de dag zou ik misschien iets anders ervaren, dus even dit snel posten, voor dat mijn ''denken'' weer terug is.

een lieve groet,
Mihaela
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 10:01   #137
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

ik heb nu ook andere mensen er bij gehaald, hopelijk zie jij het door de vingers.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 10:07   #138
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Juist op het moment dat ik me begon te openen, haalde jij iets aan, wat voor mijn gevoel afstand cre?erde.
Dat was niet mijn bedoeling.

Ik haalde dit:

Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela

Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela (in het gesprek met Renoir)
Bedankt voor het compliment, ik zie veel prachtige eigenschappen bij MadeLief waarin ik mezelf ook in herken, en het doet me goed om dat te zien. Haar moed en haar doorzettingsvermogen inspireren mij.


er bij, niet omdat de naam van M. er in voor komt
maar om wat het over jou zegt
in relatie tot waar wij het over hebben.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 10:10   #139
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ik heb nu ook andere mensen er bij gehaald, hopelijk zie jij het door de vingers.
Ik ben erg vergevingsgezind.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 10:15   #140
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat was niet mijn bedoeling.

Ik haalde dit:

Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela

Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela (in het gesprek met Renoir)
Bedankt voor het compliment, ik zie veel prachtige eigenschappen bij MadeLief waarin ik mezelf ook in herken, en het doet me goed om dat te zien. Haar moed en haar doorzettingsvermogen inspireren mij.


er bij, niet omdat de naam van M. er in voor komt
maar om wat het over jou zegt
in relatie tot waar wij het over hebben.
kan jij je er wat bij voorstellen dat het zo een effect kan hebben? zo een zin?

(ik ga nu verder genieten, van de humor van de betrekkelijkheid, en keuzes kunnen maken)
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 07:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.