Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 May 2013, 17:15   #131
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik leef met jou mee Niets, volgens mij ben je aan het flippen, en lezen gaat het je heel slecht af, doe rustig aan. Zulke conflicten zijn vaak op het forum geweest.
nu ben jij aan de beurt..

Sterkte en succes.

Ik schrijf trouwens niet voor jou, ik uit dat wat in me opkom, dus laat het langs je heen...
Oh, dus ik reageer weer eens op Niets. ...
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 17:21   #132
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Oh, dus ik reageer weer eens op Niets. ...
Ik ok hoor. Zorg goed voor jezelf deze dagen, drink op tijd water, adem bewust, wandel..

Adem gerust, het is weer een conflict zoals vele anderen op het forum. Vaak is het weer na een tijd rustig, en eendje lopen weer gerust in het gelid, maar er zijn ook mensen die beschadigd kunnen worden door dit collectief-gedrag.
Dus wil ik je alleen maar behoeden als collega, en je laten weten dat je niet alleen bent.
Dat is alles.


Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 17:31   #133
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Heee jongens en meisjes, schrijf ook effe dat jullie je er van bewust zijn dat dit enkel verschijnselen zijn.

Ik voel namelijk iemand aan de stekker rukken.

Neen, ik ben het dit keer niet.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 17:37   #134
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Heee jongens en meisjes, schrijf ook effe dat jullie je er van bewust zijn dat dit enkel verschijnselen zijn.

Ik voel namelijk iemand aan de stekker rukken.

Neen, ik ben het dit keer niet.

Zeker is dat zo Aart, maar weet je wat vaak gebeurt hier op dit forum?
Als iemand Renoir tegenspreekt, gaat Renoir dreigen dat hij het forum sluit. Vervolgens word iedereen bang dat het forum sluit en zorgt men ervoor dat de persoon die Renoir tegen de haren (ego) in streek een ban krijgt. Kijk naar het gedrag van Maria, en van Rob. Ze zijn al bezig met een Inquisitie Toch, gestuurd door hun onbewuste angst willen ze mensen verwijderen die Renoir tegenspreken. Dit is simpelweg alleenheerser gedrag. Zie je niet het kindermechanisme van Renoir, en vervolgens ook van de angstige volgers?

Ik vind dit niet Ok. Dus ik hoop dat Niets heel bewust kalm blijft, en dat Renoir geen smoes kan verzinnen om hem, of een ander, een ban te geven alleen maar omdat hij zijn teleurstelling niet in staat is om te verwerken.
Dus vloek niet Niets, blijf kalm, en vooral wees bewust dat dit een vaak voorkomend forum-gebeurtenis is.
Ego van Renoir kraakt nogal onder jullie botsing.. (De jouw ook trouwens, maar dat terzijde..)
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 17:46   #135
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Maria, help Renoir aub alvast even.

Wie zijn hier de 'oprechte zoekers" en wie moeten verschoont worden.
Dat is aan Renoir om te bepalen. Het is zijn forum. En wie dat niet bevalt, die gaat lekker elders heen.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 17:49   #136
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zeker is dat zo Aart, maar weet je wat vaak gebeurt hier op dit forum?
Als iemand Renoir tegenspreekt, gaat Renoir dreigen dat hij het forum sluit. Vervolgens word iedereen bang dat het forum sluit en zorgt men ervoor dat de persoon die Renoir tegen de haren (ego) in streek een ban krijgt. Kijk naar het gedrag van Maria, en van Rob. Ze zijn al bezig met een Inquisitie Toch, gestuurd door hun onbewuste angst willen ze mensen verwijderen die Renoir tegenspreken. Dit is simpelweg alleenheerser gedrag. Zie je niet het kindermechanisme van Renoir, en vervolgens ook van de angstige volgers?

Ik vind dit niet Ok. Dus ik hoop dat Niets heel bewust kalm blijft, en dat Renoir geen smoes kan verzinnen om hem, of een ander, een ban te geven alleen maar omdat hij zijn teleurstelling niet in staat is om te verwerken.
Dus vloek niet Niets, blijf kalm, en vooral wees bewust dat dit een vaak voorkomend forum-gebeurtenis is.
Ego van Renoir kraakt nogal onder jullie botsing.. (De jouw ook trouwens, maar dat terzijde..)
Mihaela, stel je hebt een schoenenzaak en elke dag komen er een paar mensen die vragen of je ook augurken verkoopt en dat naar augurken vragen loopt zo zoetjes aan op tot 95% van de mensen die binnen komt en de schoenenverkoop loopt drastisch terug, ja ik zou niet weten wat ik zou doen.

Ik zou waarschijnlijk augurken gaan verkopen maar als dat mijn ding niet is en schoenenverkopen wel, ja wat dan?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 17:52   #137
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Dat is aan Renoir om te bepalen. Het is zijn forum. En wie dat niet bevalt, die gaat lekker elders heen.
Wat heeft jou er tot nu toe van weerhouden om te vertrekken, ik heb regelmatig van jou namelijk de indruk dat het je hier helemaal niet (meer) bevalt?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 17:55   #138
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Mihaela, stel je hebt een schoenenzaak en elke dag komen er een paar mensen die vragen of je ook augurken verkoopt en dat naar augurken vragen loopt zo zoetjes aan op tot 95% van de mensen die binnen komt en de schoenenverkoop loopt drastisch terug, ja ik zou niet weten wat ik zou doen.

Ik zou waarschijnlijk augurken gaan verkopen maar als dat mijn ding niet is en schoenenverkopen wel, ja wat dan?
Aart, je wilt zeggen dat er mensen hier zijn die niet hier passen met je tekst. Dus laten wij daarover hebben.
Wie bepaalt dat?
Stel dat iemand heel serieus bezig is, maar dat de manier zo anders is dat men niet meer de ''zoeker'' in herkent?
Ik vind dat mensen alleen maar zelf kunnen bepalen of ze passen of niet, of ze oprecht op zoek zijn of niet.
Als iemand vindt dat een ander niet hier past, dan moet de persoon die ergernis ervaart wat aan de ergernis doen. Zo simpel is het.
Zet degene die je niet bevalt op negeer, maar wees moedig om in te zien dat het jouw probleem is, en niet van de ander.

Je voorbeeld slaat nergens op, want wij hebben hier niet over producten die je kan zien, maar over de reis van een ieder die je niet kan beoordelen.
Wat valt me van je tegen dat je tegen mij ingaat Aart, maar dat je niet inziet dat het weer ergens een baby huilt, Renoir dus, een kindermechanisme dat gaande is, en die verschoven wordt naar iemand anders.. Jammer...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 18:00   #139
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Aart, je wilt zeggen dat er mensen hier zijn die niet hier passen met je tekst. Dus laten wij daarover hebben.
Wie bepaalt dat?
Stel dat iemand heel serieus bezig is, maar dat de manier zo anders is dat men niet meer de ''zoeker'' in herkent.
Ik vind dat mensen alleen maar zelf kunnen bepalen of ze passen of niet, of ze oprecht op zoek zijn of niet.
Als iemand vindt dat een ander niet hier past, dan moet de persoon die ergernis ervaart wat aan de ergernis doen. Zo simpel is het.
Zet degene die je niet bevalt op negeer, maar wees moedig om in te zien dat het jouw probleem is, en niet van de ander.

Je voorbeeld slaat nergens op, want wij hebben hier niet over producten die je kan zien, maar over de reis van een ieder die je niet kan beoordelen.
Wat valt me van je tegen dat je tegen mij ingaat Aart, maar dat je niet inziet dat het weer ergens een baby huilt, een kindermechanisme dat gaande is, en die verschoven wordt naar iemand anders.. Jammer...
Mihaela, reageer je niet teveel vanuit je eigen verhaaltje?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 18:04   #140
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Als het forum hier gaat over dat directe zien.

Dat zien zonder de eigen filters.

En er zijn hier praktisch enkel mensen die reageren vanuit hun eigen filter en dat niet eens doorhebben.

Ja, wat te doen.

Er zou een hamer uit dat beeldscherm moeten kunnen komen en op de vingers moeten slaan maar zelfs dat zou niet effectief zijn.
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.