Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Bekijk resultaten enquête: Goed draadje?
Ja 1 50,00%
Nee 1 50,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 December 2011, 09:24   #151
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard Mindfuck.

sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2011, 09:26   #152
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard Mindfuck.

sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2011, 09:29   #153
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard Mindfuck.

sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2011, 09:33   #154
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard Mindfuck.

.............???
nietzsche

Wijziging aangebracht door sagnaar op 31 December 2011 om 09:52.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2011, 09:45   #155
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard And last BUT' not least.....

sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2011, 15:15   #156
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je verhaal rammelde vanwege oppervlakkige waarneming als een klapperende deur in de ochtendwind.

Dat onderzoek dat je aanbeveelt heb ik gedaan en het is heel anders dan zoals je stelt dat ik de beslising hebt genomen. Wanneer je niet van een kern 'ik' hoeft uit te gaan omdat die er niet is krijg je heel andere dan de gebruikelijke informatie. Die verteld namelijk dat er geen verantwoordelijkheid is, dus kan er geen door je genomen beslissingen zijn. Ik moet voor jouw bekering een omgekeerde redeneertrant volgen om je duidelijk te maken dat je verhaal niet klopt en ook niet kan kloppen.

Maar ik onderneem verder geen moeite want jij weet het allemaal al... toch ?
Ik vind het allemaal best Renoir....droom jij maar lekker verder zou ik zeggen....ik heb niet zoveel op met dat niemandverhaaltje.
En gaat volledig voorbij aan de kern van wat ik probeerde aan te tonen.

Misschien sta je open voor wat Aart zegt, helder verwoord hoe ik het e.e.a. bezie en ervaar.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 31 December 2011 om 15:30.
Reden: Laatste zin toegevoegd
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2011, 18:43   #157
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Uw zonden zijn hier en nu vergeven!

God maakt het hier en nu in orde!




__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 1 January 2012, 15:02   #158
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik vind het allemaal best Renoir....droom jij maar lekker verder zou ik zeggen....ik heb niet zoveel op met dat niemandverhaaltje.
En gaat volledig voorbij aan de kern van wat ik probeerde aan te tonen.

Misschien sta je open voor wat Aart zegt, helder verwoord hoe ik het e.e.a. bezie en ervaar.
Dat zeg je prima, het is zoals 'ik' het ervaart. Het als 'ik' ervaren is een subjectieve beleving die niet insluit hoe dat elders ervaren wordt. Jij en Aad ervaren dat op een zelfde wijze, leuk voor je.

Nu je aangeeft hoe jij dat (evenals Aad) ervaart en ik dat (naar jou inschatting eveneens zo zou moeten ervaren en dat niet doe) wil ik daar wel op ingaan.

Het is ervaren en dat doet ieder op zijn eigen subjectief beleefde wijze en al sta ik wel open voor het ervaren van anderen, het is niet mijn ervaren.

Dus dan maar even ingaan op de verschillen (al zeg ik daarmee niet dat je hetzelfde als ik moet ervaren !) die het broodnodige onderscheid aan de dag leggen. Al moet bij voorbaat even opgemerkt dat ik denk dat je dat worst zal zijn omdat het oneens zijn je statement is en je haakt in omdat Aad het ook niet is.

Ik kan Aad's idee rustig naast mijn idee laten bestaan dat de reacties ontspringen aan de geest en niet aan het lichaam omdat de invloed niet altijd even duidelijk is. Ik zie dat de geest in staat is het lichaam ziek te maken bijvoorbeeld en ook omgekeerd kan de geest het lichaam helen.

Aad onderkend vervolgens dat het lichaam zijn wetmatigheid kent, no big deal dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad
Het lichaam dat niet misbruikt/geleid wordt door het denken/oude ervaringen/compensatie gedrag/onrust/etc zal van nature geen producten tot zich nemen die niet leiden tot een optimaal functioneren.
Ik ben het eens dat het lichaam weet wat het nodig heeft en als dat zoet is dan accepteer ik dat ook al is dat in mijn opvatting helemaal niet goed. Ik kan niet weten wat het lichaam als optimaal beschouwd. Wat is zeg is dat het lichaam door het te drogeren wordt misleid en een ander behoefte patroon aanneemt waarbij de natuurlijkheid ver is te zoeken. Het is tenslotte allemaal chemie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad
Een lichaam kent niet zoiets als aangenaam voelen (zeg je ook niet), als dat gevoel er is komt dat voort uit 'het denken/comfortzone/compensatie/etc', de beleving ligt opgeslagen in het geheugen.
Ik weet niet of ik dat niet zeg want in mijn opvatting zoekt het lichaam de comfortzone wel degelijk. Proeven met muizen die de (ongedachte) keuze hebben doen dat namelijk ook, ze gaan liever gedrogeerd door het leven en ik vermoed niet door dat te denken maar door hun lichaamsbewustzijn dat vraagt om die gekende bevrediging. Er is dus wel aan de voorwaarde van vergelijk voldaan middels het geheugen in zoiets als de hersenen maar het ontspruit aan een lichamelijke vraag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad
Tuurlijk kan het in eerste instantie lijken dat het lichaam echt iets eist maar dat zegt enkel dat het compensatiegedrag/de gewoonte/de reden tot, sterk aanwezig is/zijn nut lijkt te hebben maar daar kun je aan voorbij gaan door te blijven 'kijken/voelen' en daardoor te zien waar iets echt vandaan komt.
Muizen, zijnde zonder rede- en gedragscompensatie, toonden in de proeven iets anders aan. Ik wil helemaal niet toe naar onderbouwing omdat ik een omgekeerde redenering aanhang vanwege de omstandigheid dat er in mijn beleving niemand is. Het is de geest die het doenerschap op zich neemt. Dus feitelijk gaat mijn belangstelling helemaal niet de richting van kennis en wetenschap op. Het toont alleen via een omweg aan wat ik zeg te ervaren en wat onderzoek ook kan uitwijzen dat de 'ik' niet echt bestaat en voor de rest mag Aad best gelijk van me hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad
De pest is dat het lichaam zo door het denken/ego/angst gemanipuleerd is dat de wonderlijke natuurlijke werking ervan behoorlijk verziekt/ondergesneeuwd kan zijn.
Ik kan het daar niet mee oneens zijn.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 January 2012, 17:53   #159
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Ik moet eerlijk bekennen dat het mij een kick geeft om te spotten.
Toen ik dat stukje schreef over "het epitheton ornans: de rare kwiet" of dat stukje over "Aart in de wei" zat ik te gieren van het lachen.
Maar boontje komt altijd om zijn loontje... Het netto resultaat is altijd een leeg gevoel van binnen.
Niet verwonderlijk.... iemand uitlachen is een liefdeloze bezigheid.

En dat andere: die neiging om te onderwijzen! Te zeggen: "Zo is het en niet anders!"
Al die keren dat ik het verband tussen bewustzijn en geheugen heb proberen uit te leggen of heb zitten te wijzen op, volgens mij, verkeerd taalgebruik.
Ik word dan echt kwaad en denk: "Maar verdorie! Begrijpen die ezels dat niet!"

Allemaal bijzonder fraai niet waar?

Waarom verstoor ik mijn eigen innerlijke vrede?
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 1 January 2012, 18:02   #160
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Waarom verstoor ik mijn eigen innerlijke vrede?
Goeie vraag! Misschien omdat we het lastig vinden om niet(s) te "doen"?
Naadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.