Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Bekijk resultaten enquête: Goed draadje?
Ja 1 50,00%
Nee 1 50,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 December 2011, 08:43   #1
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard Bewustzijn is gewoonte *

Ik verschijn aan jullie op dit forum als een hoop woorden, een reeks zinnen die pogen iets "zinnig" mee te delen.
En zo verschijnen jullie aan mij.
Op vier mensen na, die ik in levende lijve ontmoet heb toen ik op het forum van Remon schreef en waarvan er nog drie op dit forum schrijven, ken ik jullie alleen op deze manier.

Nu weet ik heel goed dat het heel gemakkelijk is je achter je zinsconstructies te verbergen en niets van je ware persoonlijkheid te tonen.

Vergis u niet in mij. Ik ken de taal, het jargon van de zogenaamde mystici, verlichten, zelf-geraliseerden, advai-tisten, eenheids-bewustzijn-kunstenaars zeer goed! Ik bezit daar een encyclopedische kennis van.
Alleen... ik gebruik dat jargon niet meer. Ik heb de gouden raad van Nisargadatta gevolgd en dat als "vuil waswater" weg gegooid.

Maar dat betekent wel dat, als iemand 'ex cathedra' een beroemde uitspraak uit dit jargon doet, met de onmiskenbare bedoeling mij duidelijk te maken hoe 'verlicht' of 'zelf-gerealiseerd' hij of zij wel is, ik weet waar hij of zij zijn/haar mosterd gehaald heeft!

Eén ding is zeker: ik kan nooit weten of de brave borst in kwestie een authentieke weergave geeft van zijn/ haar 'toestand',
of dat hij of zij zich wegsteekt achter de taal van de "klassiekers" die hij of zij gelezen heeft.

Maar dat zal mij een zorg wezen. Ik ben niet gevoelig voor andermans ijdelheid en oneerlijkheid is altijd jouw probleem.
De redenen waarom iemand oneerlijk is zijn niet ver te zoeken en duiden op een onvolwassen persoonlijkheid.

Het lijkt of ik mensen persoonlijk aanval... Dat is niet zo... Ik val de manier waarop iets gezegd wordt aan.
Als mij dat onzinnig, onduidelijk, warrig of wattig voorkomt zal ik daar op wijzen.

Maar helpen doet dat toch niet. Omdat mensen nu eenmaal niet aan de kaak gesteld willen worden.
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 11:54   #2
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Het lijkt of ik mensen persoonlijk aanval... Dat is niet zo... Ik val de manier waarop iets gezegd wordt aan.
Als mij dat onzinnig, onduidelijk, warrig of wattig voorkomt zal ik daar op wijzen.
Mara, dat wijzen kan ook enkel iets over u zeggen, toch?

Ik heb je nog nooit iemand zien aanvallen. Ik zie enkel wat er onder de noemer van Mara verschijnt. Zoals ik nu daar mijn reactie op zie.

Wat zegt die reactie nu over mij. Ach, ik hou het op appels.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 12:01   #3
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Nog even dan, het laatste wat je van mijn ware persoonlijkheid ziet;

www.ziekehond.nl
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 12:10   #4
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Eén ding is zeker: ik kan nooit weten of de brave borst in kwestie een authentieke weergave geeft van zijn/ haar 'toestand',
of dat hij of zij zich wegsteekt achter de taal van de "klassiekers" die hij of zij gelezen heeft.
Dat is inderdaad één ding wat zeker is, ook al kun je dingen wel aanvoelen mits je zelf niet ergens in zit, ergens vanuit gaat maar dan nog kun je het nooit zeker weten, wat ook niet van belang is.

Hoe kun je zelf al zeker weten of je
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 12:44   #5
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Remember;

Co-creating
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 12:49   #6
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Wel Bewustzijn (of is het Aart), gij zijt toch de persoon die dat draadje: "Wat is menselijkheid geopend" hebt?
Ge zegt daar in een reactie dat ge u geen mens voelt?
Wat moet ik daarmee? Ben ik tegen een warhoofd, een autist , een psychopaat bezig?
Of gewoon een onnozelaar die zich amuseert met het stellen van idiote vragen?

Ik hoop voor u het laatste... maar dan niet met mij onnozelaar!

"Wat is menselijkheid"?
In vergelijking met wat? Met onmenselijkheid? Met dierlijkheid? Met alien-heid?

Met mijn voeten gaat ge niet spelen.

Ik klaag het aan omdat het het niveau van het forum naar beneden haalt.

Ik begin het trouwens zeer unfair te vinden dat dit forum. "Zelfkennis.forum" heet.

Het is een forum volgestouwd met mensen die zich alleen maar kunnen uitdrukken in de warrige taal van een bepaalde spiritualiteit.
Dat beperkt de mogelijkheden en maakt de opzet erg bekrompen.

Maar goed... niemand is verplicht hier te schrijven.

En als ge iemands taalgebruik ernstig op de rooster legt en de schrijver in kwestie is echt een warhoofd of erger... dan is het allemaal verloren tijd.
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 13:00   #7
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Verloren tijd is het jezelf zo druk te maken over uitspraken die niet overeen komen met het "gedachtegoed" binnen je eigen kaders.

Het kijken naar wat zich zo laat zien, kán uigehaald worden, wat op jezelf van toepassing zou kunnen zijn.

Zo niet kijk eraan voorbij en ga door met het uiten vanuit jezelf, wat weer aansluiting zal verkrijgen bij gelijkgestemden, op die kijk van zaken.

Wat een verspilling dat gereutel/veroordeling, naar anderen die niet hetzelfde gedachtengoed eigen gemaakt hebben.

Ieders eigen verantwoordelijkheid is geboden te kijken en te verduidelijken, wat zich openbaart.

Vrijheid kent geen uitzonderingen.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 13:55   #8
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Verloren tijd is het jezelf zo druk te maken over uitspraken die niet overeen komen met het "gedachtegoed" binnen je eigen kaders.
Eigenlijk wel een goede opmerking Moi.
Nu maak ik me niet zo druk, maar tegelijkertijd lees ik zoveel op dit forum wat niet meer aansluit bij mij.
Zo bezien is al dat lezen hier eigenlijk verloren tijd.

thanks.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 14:00   #9
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Mara, ik begrijp uit je woorden dat je o.a. niet weet wat menselijkheid is, wat ik op zich een goed teken vind.

Ik sluit me aan bij de woorden van Moi.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 14:12   #10
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Eigenlijk wel een goede opmerking Moi.
Nu maak ik me niet zo druk, maar tegelijkertijd lees ik zoveel op dit forum wat niet meer aansluit bij mij.
Zo bezien is al dat lezen hier eigenlijk verloren tijd.
Maria is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.