Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 September 2014, 22:08   #11
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Is er leven na de dood?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Het raakt (treft) de kern van de wens om te geven. Om aan die kern te zijn moet ik terug, doorheen mijzelf (mijn ik leef), doorheen mijn hopen en hunkeren en mijn sterven opdat mijn ego zou sterven. Daar valt het egoïsme van mijzelf af en sterft het ik in het niet-sterven van het altruïsme, van het geven om de ander.
Het zo hunkerend zijn is bidden om de kracht van de Schepper om het ik, het ego te laten sterven.
Het lijkt een omweg. Eerst heb ik me vrij gemaakt van de dogmatische 'ingefluisterde' beelden omtrent God, om nu weer in gebed te geraken.. Tot wie?
Toen God, tot wie ik me daarvoor wendde, een verzinsel bleek te zijn, bleef ik zonder illusies achter. Nu is er ruimte voor 'dat wat werkelijk is'.
Mijn hardnekkige ego sterft maar niet, maar na zijn dood meen ik te weten dat ''leven'' is.
Het weten veroorzaakt bij mij het hunkeren..
dus: Ja! Er is leven na de dood(van het ego)..

Fijn geschreven Looro
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 25 October 2014, 01:09   #12
advaitapoes
alias habbuthabnot
 
Geregistreerd: 22 October 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Van andersom ben ik iets meer overtuigd.

Ja, balans, dat is wat we nodig hebben.
Jij zou toch allerlei draadjes hier naartoe halen?
Al die verschillende draadjes en forums is toch maar gelul.
Je kunt het beter allemaal op een pagina onderbrengen.
Hier dus.

Ego's, auto's, eten, God, zelfkennis, sex, huwelijk, geluk, pijn, wereldvrede, afvallen, maagdelijkheid, reclame, kaalheid, incontinentie, Sinterklaas, discussies, muziek, heiligen, broedermoord, fascistische regimes, lente, Beethoven, werkeloosheid, pianomuziek, racisme, voetbal, geld, muntjes, verzamelingen, tuinieren, Zuid Afrika, België, medicijnen, water, zomerjurkjes, kaplaarzen, fotomodellen, tennisarm, muisarm, gewoon arm, speculanten, meditatie, Joden, wielrenners, foto's, India, pepernoten, maanziekte, doofheid, Zwitserland, drugs, het CDA, Ebola, Bosnie, Oekraine, vliegangst, vleiangst, vloodvangst, mussen, knuppels, lantaarnpalen, schilderijen, maandagen, co2 quota, misdaaden, criminelen, asfalt, boerderijen, aarbeien, geloofsartikelen en
appelflappen, het kan allemaal hier en er kan over gesproken worden lieve mensen.

Er is slechts een factor die onze vrijheid om van alles en nog wat te bespreken:

RENOIR!!!

Renoir is de grote 'brother' die ons aan het watchen is en ons zal berispen, vermanen, verbannen, bedrijgen.
Als er 's nachts ploteseling op de deur gebonst wordt, u schrikt wakker en denkt ' wat is dat nu?'

Het is RENOIR die u komt arresteren met zijn arrestatie=team.
Waarschijnlijk heeft u eerder die dag iets op het forum neergeschreven dat hem onwelgevallig is en nu komt hij u halen voor een verhoor.
Harde ondervraging zal u ten deel vallen, mogelijk ook bedrijging en ten slotte ook marteling.

Er zal sprake zijn van snel Renoir recht en er zal recht gesproken worden, terecht gewezen worden en een strafmaat zal op u van toepassing zijn.

Dus mensen, komt allen hier naar dit draadje, ook wel Habs forum genoemd, zolang het nog kan.
Laat u de mond niet snoeren.
Komt allen naar habs place!!
advaitapoes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 11:44   #13
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Elke dag weer word ik wakker in dit subject dat mijn ik is in de wereld.
Zeer herkenbaar!

Sterk topic in zijn geheel waar ik nu toevallig op uitkom via habbuthabnot die vandaag terug van weggeweest is.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 11:47   #14
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
@Looro: Da's heel mooi!

hab
i do agree
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 12:16   #15
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Antwoord Tandem

Uiteraard, als jij sterft doen anderen gewoon voort met het leven.



Omdat dit waargenomen leven er niet is (niet tot de werkelijkheid behoort) kan er geen dood zijn, en als er geen dood kan zijn kan er ook geen leven na de dood zijn. Dit hoeft niet waar te zijn, maar dit is wat de logica dicteert, als het leven niet werkelijk is, dan is de dood ook niet werkelijk en kan het leven na de dood ook niet werkelijk zijn.
Zou het dan niet hoog tijd worden dat we ons gaan bezinnen op wat wel werkelijk is voordat we alles maar gewoonweg in de vuilbak gaan kieperen?
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 12:17   #16
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
"Ik leef maar niet in mijzelf,
En mijn hopen is zo hunkerend,
Dat ik sterf van niet te sterven.''
...

Treffend.
Prachtig
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 12:19   #17
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

In feite ben je al dood, je weet het alleen nog niet.
Maar daar gaat dit forum nou juist over om te ontdekken.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 12:49   #18
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Angst voor de dood houdt de dood in stand. Het idee dat 'ik' dood gaat is voor veel mensen beklemmend. Zo houdt de angst ook zichzelf in stand. Zo raakt de mens opgesloten in zichzelf. Oeps..afgescheiden dus. Ja, en iets wat afgescheiden is kan dood gaan.

Dus kijk in de spiegel: dat wat daar staat gaat onherroepelijk dood.
Inclusief de hersenpan met gedachten, overtuigingen enz.
Ja, jammer..niks aan te doen. Het is ook geen enkel punt dat dat wat je in de spiegel ziet dood gaat. Het is slechts een van de miljarden verschijningsvormen van hetzelfde. Dat wat je 'bent' gaat dan weer niet dood.
Maar dat zal je nooit vinden zolang de bewustzijnsgerichtheid op het 'ik' is.

Er is maar 1 remedie: vermoord je zelf radicaal! Er mag niks overblijven, nog geen milimeter aan overtuiging. Het totale Niets worden.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 13:25   #19
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
In feite ben je al dood, je weet het alleen nog niet.
Maar daar gaat dit forum nou juist over om te ontdekken.
Of was je nooit geboren?

Volgens mij zijn "leven" en "dood" ideeën van de mind, en bestaan ze deep-down niet. Dus "dood" ook niet en daarom ben je m.i. niet "al dood".
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 13:33   #20
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Zou het dan niet hoog tijd worden dat we ons gaan bezinnen op wat wel werkelijk is voordat we alles maar gewoonweg in de vuilbak gaan kieperen?
Dat bezinnen of het werkelijk is dat is toch dat gedegen zelfonderzoek. Dat vuilbak kieperen is niet gezegd, er is gezegd dat we dat wat we denken onderzocht zou kunnen worden op het bevatten van waarheid en zo niet dat we dat dan niet als waar in het gedachtesysteem overeind hoeven te houden zodat het vanzelf wel een keer in de vergetelheid raakt.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De dood Mihaela Overige religie 8 16 April 2012 06:42


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.