Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 May 2021, 23:52   #11
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Allemaal aanbidders van hun eigen gedachten. Waar anders dan in je gedachten kunnen verleden en toekomst zijn? Zo moeilijk is dat nou toch ook weer niet?
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2021, 10:04   #12
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ja, dat is mij ook van meet af aan al duidelijk. Je wilt van twee walletjes eten: het zijnde verkrijgen en het wordende behouden.
Het wordende is de spiegel van het zijn, Bassie... Het zijn is de bron van alle wordende en wij behoren tot die bron, alleen weten we het zelf niet meer...
Dat is de ware zoektocht, maar door het wordende, ononderzocht, uit te schakelen verwijdert je je alleen maar onherroepelijk en veel verder van die bron...
Of hoe men in het vacuum kan blijven rondtrappelen...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2021, 10:05   #13
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
... contradictio interminis dus voor ik-jes...
En wat zijn ik-jes die zichzelf hebben uitgeschakeld zonder ook maar in het minste te zien, laat staan te weten wat het zelf is???
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2021, 10:09   #14
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik denk dat ik Rob volg zoals hij het ergens schrijft. Het heeft geen zin om mensen er met hun haren bij te slepen. Marie heeft geen zin in GZO. God kan alleen in de schepping aanwezig zijn door afwezig te zijn. Daar ligt dan ook de sleutel in het GZO: het afwezig zijn. Wie bereid is afwezig te zijn zal de betekenis kennen van het aanwezig zijn. Het wordende zal nooit zijn en het het zijnde zal nooit worden.

Maar ik zie wel in dat vrijwel iedereen liever een leuk filosofietje op een forum schrijft, met als krankzinnig dieptepunt dat iemand verleden, NU en zelfs de toekomst wilt behouden.
Bassie wie vertelt hier onnozele praat... God zit in ieder van zijn schepselen, actief en zeker niet als afwezige... Heb jij je God al ontmoet??? Duidelijk niet, dus stopt met hier lessen te komen geven over dingen waar je nog niet de minste kaas van gegeten hebt...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2021, 10:11   #15
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Oké, het is al één ding dat je verwijst naar iets dat je hier niet wil zeggen om mij zogezegd niet te beinvloeden in mijn eigen GZO...
Je geeft wel aan dat het wel een van de moeilijkste delen is van de zogezegde overgave...

Hewel, ik ben mijn eigen weg gegaan in onderzoek, waarbij het zelfonderzoek volgens mijn eigen onderzochte richtlijnen altijd heel vooraan heeft gestaan en ik ga je nu zeggen wat leven in het nu betekent en hoe daarin zowel het verleden als de toekomst mee verstrengeld zit...

En zoals altijd, neem als voorbeelden van het direct leven, of leven in het nu, de dierenwereld...
Er zijn diersoorten die al vanaf het ogenblik van hun geboorte 100% op eigen poten staan... Denken die aan het verleden? Natuurlijk niet maar zij gaan wel hun weg want in hun genen zit hun heel verleden ingeschreven en zij weten exact wat ze moeten doen... Denken die aan de toekomst? Tuurlijk niet maar zij weten wel dat als ze niet doen wat ze moeten doen dat het dan faliekant zal aflopen...
Dus heel hun verleden en heel hun toekomst zit ingesloten in de actie van het ogenblik; in hun direct leven, in het nu...

Breng dat nu terug naar de mensheid, waar in de beschaafde wereld, hoe (zogezegd) beschaafder, hoe (zogezegd) meer, het verstand de overhand heeft genomen op het instinct, het innerlijk weten van het dierenrijk...
Zelfs zo erg dat dat innerlijke weten bij velen totaal verdwenen is en daarmee de eenheid van verleden, heden en toekomst...
Wij leven via een omweg via ons verstand... en zeggen dat we in het nu en enkel in het nu moeten leven, of ons verstand moeten afsluiten van het verleden en de toekomst is gewoon waanzin en zelfs ondoenbaar...
Maar indien wij ons instinctief leven, met en naast ons verstand terug leven inblazen... Indien wij de rijkdom van dat instinctief leven terug ont-dekken dan kunnen wij inderdaad meer en meer terug evolueren naar een leven in het nu...

En als je wil kan ik je daar vele persoonlijke voorbeelden van geven...
Te bevreesd dat mijn voorstellen je van je voetstuk zouden doen vallen???
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2021, 14:42   #16
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Bassie wie vertelt hier onnozele praat... God zit in ieder van zijn schepselen, actief en zeker niet als afwezige... Heb jij je God al ontmoet??? Duidelijk niet, dus stopt met hier lessen te komen geven over dingen waar je nog niet de minste kaas van gegeten hebt...
Wat een zever Marie, spirituele rommel!

God 'zit' niet in ieder schepsel (Heeft hij daar een stoel of zo?)
God ziet door alle ogen van ieder schepsel.
Maar niet alle schepselen zien door de ogen van God. (Enkelvoudig bewustzijn)
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2021, 14:44   #17
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het wordende is de spiegel van het zijn, Bassie
In jouw geval klopt dit inderdaad.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2021, 15:06   #18
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
In jouw geval klopt dit inderdaad.
Denk je Bassie, dan doe je inderdaad er beter aan om wat meer naar mij te luisteren...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2021, 15:09   #19
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Wat een zever Marie, spirituele rommel!

God 'zit' niet in ieder schepsel (Heeft hij daar een stoel of zo?)
God ziet door alle ogen van ieder schepsel.
Maar niet alle schepselen zien door de ogen van God. (Enkelvoudig bewustzijn)
Ik dacht dat er maar één was... God ziet door onze ogen en wij zien door de ogen van God, want God en zijn schepping zijn één...
Niet mijn fout dat de mens totaal verdwaald zit in zijn eigen overmoed... Het verstand is te vlug gekomen tot de mens; hij was er nog niet rijp voor...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2021, 23:56   #20
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Het wordende is de spiegel van het zijn, bij Marie.
Dus Marie ziet de wereld zoals ze zelf is, dat is namelijk de betekenis van die woorden. Zoals ze zelf is beschrijft ze aan de hand van de gecorrumpeerde wereld.

Dat gaat nooit wat worden, muurvast in de spiegel. Het forum mag wel dicht. Het lijkt alleen maar helpend voor spirituele egotripperij.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.