Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 December 2021, 09:42   #11
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik heb je al eerder uitgelegd dat bewustzijn niet uit 'twee' bestaat.

De suggestie dat bewustzijn in bewustzijn verschijnt is ronduit lachwekkend, Rob.
Hiermee geef je aan dat je me niet goed gelezen hebt en of niet begrepen. Dat dacht ik al. Want ik zeg niet dat bewustzijn uit twee bestaat. Ik zeg dat voor de helderheid van het gesprek het nodig is om onderscheid te maken in het begrip bewustzijn, vanwege de diverse betekenissen. Doe je dat niet, dan praat je langs elkaar heen.

En dat doe je nog een keer als je zegt dat ik zou beweren dat bewustzijn in bewustzijn verschijnt. Dat is namelijk niet zo (dat ik dat beweert heb). Je toont alleen maar aan niet begrijpend te kunnen lezen en dat het niet bij je binnenkomt.

Dan is verder praten zinloos.
Rob is offline  
Oud 24 December 2021, 09:55   #12
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Hiermee geef je aan dat je me niet goed gelezen hebt en of niet begrepen. Dat dacht ik al. Want ik zeg niet dat bewustzijn uit twee bestaat. Ik zeg dat voor de helderheid van het gesprek het nodig is om onderscheid te maken in het begrip bewustzijn, vanwege de diverse betekenissen. Doe je dat niet, dan praat je langs elkaar heen.

En dat doe je nog een keer als je zegt dat ik zou beweren dat bewustzijn in bewustzijn verschijnt. Dat is namelijk niet zo (dat ik dat beweert heb). Je toont alleen maar aan niet begrijpend te kunnen lezen en dat het niet bij je binnenkomt.

Dan is verder praten zinloos.
Ik kan wel weer gaan aanwijzen waar je dat gezegd heb, maar dan herhaal ik mijzelf. Je hebt een intellectuele voorstelling van 'bewustzijn', zoveel is me duidelijk.

Citaat:
We kunnen dus stellen dat bewustzijn in Bewustzijn verschijnt. En dus zijn ze niet hetzelfde.
Deze quote maakt duidelijk dat je maar een beetje aan het raden bent naar wat bewustzijn is. Niets wat in niets verschijnt? Serieus? Dat je het ene niets met een hoofdletter schrijft en het andere niet maakt geen bal uit. Niets blijft niets.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 December 2021, 10:05   #13
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dat je het ene niets met een hoofdletter schrijft en het andere niet maakt geen bal uit.
Wel dus. Zoals ik je al verschillende keren heb uitgelegd. Je zult er in de toekomst nog vaker tegenaan lopen. Omdat er veel mensen zijn die een andere voorstelling bij het woord bewustzijn hebben dan jij. Het is namelijk een behoorlijk ingeburgerde term, o.a. in de psychologie. En dat is niet het bewustzijn waar jij het over hebt of wilt hebben. Het is makkelijk om langs elkaar heen te praten als je niet bereid bent om de betekenis van woorden die je gebruikt helder te maken. En dat is dan weer zonde van de tijd en de energie als iemand anders er een andere betekenis aan geeft (blijkt te geven). Allez, je komt er vanzelf achter.
Rob is offline  
Oud 24 December 2021, 10:14   #14
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Omdat er veel mensen zijn die een andere voorstelling bij het woord bewustzijn hebben dan jij.
Bewustzijn is het voorstellen zelf....

Dat onwetenden de fout maken om zich bewustzijn voor te stellen, zoals jij doet, maakt dit soort discussies onmogelijk.

Dus nogmaals: waarom weet je na 10 jaar op een zelfkennlsforum niet dat bewustzijn het voorstellen zelf is? Zolang je nog niet dat bewustzijn/gewaarzijn bent kun je er geen enkele uitspraak over doen.

Overal lees ik: onderzoek je gedachten, maar dat hoef jij niet te doen? Maar dan weer wel stellige uitspraken doen over bewustzijn.

Citaat:
Het is namelijk een behoorlijk ingeburgerde term, o.a. in de psychologie.
Je fascinatie voor de psychologie is mij bekend. Zelfkennis en psychologie zijn volstrekt verschillende terreinen. Hoewel gewaarzijn natuurlijk geen psychische ziekte kan hebben.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 December 2021, 10:48   #15
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Bewustzijn is het voorstellen zelf....

Dat onwetenden de fout maken om zich bewustzijn voor te stellen, zoals jij doet, maakt dit soort discussies onmogelijk.

Dus nogmaals: waarom weet je na 10 jaar op een zelfkennlsforum niet dat bewustzijn het voorstellen zelf is? Zolang je nog niet dat bewustzijn/gewaarzijn bent kun je er geen enkele uitspraak over doen.

Overal lees ik: onderzoek je gedachten, maar dat hoef jij niet te doen? Maar dan weer wel stellige uitspraken doen over bewustzijn.

Je fascinatie voor de psychologie is mij bekend. Zelfkennis en psychologie zijn volstrekt verschillende terreinen. Hoewel gewaarzijn natuurlijk geen psychische ziekte kan hebben.
Voor nu geef ik het op Bas. Omdat je me allemaal dingen toedicht waar ik me niet in herken en die je zelf verzint omdat je niet uit je zelf bedachte systeem kunt stappen. Als je met de kerst nou niks te doen heb, lees dan nog even in alle rust terug. Kan zijn dat je op andere gedachten komt dan het verstikkende systeem waar je nu in zit.

Mooie dagen!
Rob is offline  
Oud 24 December 2021, 11:53   #16
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het onveranderlijke zit idd in een strak pak. Ik zie dat je niet vatbaar bent voor onderzoek, dus ik laat het er bij.
Allereerst heb ik het wel een beetje gehad met het verstandelijke geleuter de laatste paar dagen. Ik weet dat het schering en inslag is om dat als verstandelijk geleuter elkaar onder de neus te wrijven maar laat dan eens een keer zien wat je gedaan hebt en hoe daar is te komen.
Zo'n opmerking aan Rob 'je bent niet vatbaar voor onderzoek' is een lachertje. Rob legt juist als een van de weinigen de vinger op waar redenaties niet deugen en staaft beweringen met praktijkervaring. Wat hij dus in tegenstelling tot je bewering laat zien is niet klakkeloos vatbaar te zijn voor je redenatietalent. In praktiserend gedegen zelfonderzoek is er geen plaats voor zulk geleuter. Wat als Waarheid blijft boven drijven is en kan niet meer onderhevig zijn aan zulk gesteggel.

Citaat:
Ik heb je al eerder uitgelegd dat bewustzijn niet uit 'twee' bestaat.
De suggestie dat bewustzijn in bewustzijn verschijnt is ronduit lachwekkend, Rob.
Zo'n uitspraak zou je niet moeten doen als je al weer 10 jaar op een zelfkennis forum schrijft.

Met vasthouden aan een onware gedachte doe ik niet mee.
Eigenaardig die opstelling dat je denkt de enige te zijn die het bij het rechte eind heeft en stug daarbij blijft persisteren ondanks tegenargumenten. Redeneren is namelijk wat hier gaande is en elkaar daarop aan en tegenspreken en er wordt niet aan werkelijk gedegen zelfonderzoek gedaan.
 
Oud 24 December 2021, 12:44   #17
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
knip
Dan verwijder je me toch? Uiteindelijk blijven dan alleen Rob en jij over zodat jullie elkaar kunnen bevestigen in jullie gedachtenspinsels. Ik kan het niet verhelpen dat jij niet weet wat bewustzijn is. Dat kun je alleen zelf en je vertikt het om zelfonderzoek te doen.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 December 2021, 13:03   #18
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dan verwijder je me toch? Uiteindelijk blijven dan alleen Rob en jij over zodat jullie elkaar kunnen bevestigen in jullie gedachtenspinsels. Ik kan het niet verhelpen dat jij niet weet wat bewustzijn is. Dat kun je alleen zelf en je vertikt het om zelfonderzoek te doen.....
Verwijderen is een optie inderdaad. Echter Waarheid herkent Waarheid en heeft elkaar dientengevolge maar weinig te zeggen dus is er dan geen turbulentie op dit forum meer om uitdrukking aan te geven. Niettemin is dit gekrakeel, wie het nou eigenlijk bij het rechte eind heeft, niet bepaalt wenselijk. Ik heb dit forum met een intentie namelijk om te begeleiden bij gedegen zelfonderzoek.
 
Oud 24 December 2021, 13:10   #19
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Verwijderen is een optie inderdaad. Echter Waarheid herkent Waarheid en heeft elkaar dientengevolge maar weinig te zeggen dus is er dan geen turbulentie op dit forum meer om uitdrukking aan te geven. Niettemin is dit gekrakeel, wie het nou eigenlijk bij het rechte eind heeft, niet bepaalt wenselijk. Ik heb dit forum met een intentie namelijk om te begeleiden bij gedegen zelfonderzoek.
Luister, Laurens. Voor mij ben je niet meer dan een kletsmeier die aan neo-advaita doet. Van Rob had ik een beter gevoel, maar na zijn onzinnige beweringen is dat gevoel onterecht gebleken. Ik schrijf hier niet voor jou, je interesseert mij niet. Ik denk dat je een narcist bent met een minderwaardigheidscomplex, dus als ik je tegenspreek ben ik per definitie de sjaak. Dit heel forum is in werkelijkheid alleen maar om hier jouw haan koning te kunnen laten kraaien....zodat jij met je minderwaardigheidsgevoelens kunt omgaan.

Als er iemand ongeschikt is om mensen te begeleiden dan ben jij het wel.
Niks nieuws onder de zon, de wereld zit vol met bedriegers.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 December 2021, 13:27   #20
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Luister, Laurens. Voor mij ben je niet meer dan een kletsmeier die aan neo-advaita doet.
Laat dat wat jij van me denkt me nou volkomen worst zijn, ik heb geen ego.

Citaat:
Van Rob had ik een beter gevoel, maar na zijn onzinnige beweringen is dat gevoel onterecht gebleken.
Jij doet je, als zijnde een rechtgeaard en volleerd ego, voor als de maat der dingen. Gewezen op dat ego haal je de schouders op. Je kunt, nogmaals, onmogelijk gerealiseerd zijn met zo'n ego. Nou is dat hier geen vereiste dat gerealiseerd zijn maar het is hier wel de bedoeling te contempleren op hetgeen je aangereikt wordt. Jij werpt datgene wat is aangereikt om onder ogen te komen ver van je af en doet om die reden in mijn ogen niet aan zelfonderzoek, laat staan gedegen.

Citaat:
Ik schrijf hier niet voor jou, je interesseert mij niet. Ik denk dat je een narcist bent met een minderwaardigheidscomplex, dus als ik je tegenspreek ben ik per definitie de sjaak. Dit heel forum is in werkelijkheid alleen maar om hier jouw haan koning te kunnen laten kraaien....zodat jij met je minderwaardigheidsgevoelens kunt omgaan.
Wat betreft anderen sta je wél onmiddellijk klaar, doorgaans meer met een vernietigend oordeel dan met behulpzaamheid. Wat heeft een narcist er aan uit jouw mond te vernemen dat hij een narcist is. Wat wil je graag van hem zien? Dat hij zich betert, zich laat ombouwen? Nee dat is niet jouw oogmerk, je hebt een ego insteek, je wilt mij als inferieur wegzetten dan wel kwetsen.

Citaat:
Als er iemand ongeschikt is om mensen te begeleiden dan ben jij het wel.
Niks nieuws onder de zon, de wereld zit vol met bedriegers.
Het mooie wanneer je weet wat je bent is dat anderen daaraan niet kunnen tornen.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.