Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 October 2021, 09:55   #11
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Over het begrip 'verdeeldheid' heb ik me elders al uitgelaten. Gedeeldheid in perceptie zal er ook altijd blijven. Je zit in te stemmen met een zwatelaar van het kikker-likken. Boni neemt je op deze wijze bij de neus, want de door hem toegevoegde tekst is van elders gepikt.

Als je niet in staat ben om Boni-spelletjes te doorzien....

En onderwijl is het ook al niet meer on topic.
En heb ik je bijgelicht, Laurens? Geloof jij ook in dat perceptieloze van de kikkers?

Of ben je met stomheid geslagen, dan kan ook natuurlijk.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 October 2021, 09:58   #12
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Vagebond's karakter is aan het verdwijnen, de kikkers hebben geen perceptie meer. Perceptie is het proces van het verwerven, registreren, interpreteren, selecteren en ordenen van zintuiglijke informatie. (wiki). Nou, bij mij is dat nog gewoon nog aan de orde.

In deze wereld doe ik nog alle dagen zintuigelijke informatie op.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 October 2021, 10:02   #13
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Over het begrip 'verdeeldheid' heb ik me elders al uitgelaten. Gedeeldheid in perceptie zal er ook altijd blijven. Je zit in te stemmen met een zwatelaar van het kikker-likken. Boni neemt je op deze wijze bij de neus, want de door hem toegevoegde tekst is van elders gepikt.

Als je niet in staat ben om Boni-spelletjes te doorzien....

En onderwijl is het ook al niet meer on topic.
Waarheid is zonder aanzien des persoons Waarheid, je herkent het of niet. Of dit nu afkomstig is van Darsho of dat hij het gepikt heeft (wat is pikken overigens wanneer Waarheid helemaal geen copyright kent) doet daarbij niks ter zake. Het op de man spelen is wel weer heel erg ego.
  Met citaat reageren
Oud 27 October 2021, 10:08   #14
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
En heb ik je bijgelicht, Laurens? Geloof jij ook in dat perceptieloze van de kikkers?

Of ben je met stomheid geslagen, dan kan ook natuurlijk.....
Het is opvallend hoe heftig je reageert, bijna furieus, op alles wat ook maar enigszins afwijkt van jouw idee. Je zet wat Darsho zegt per definitie in de hoek waar de onzin vandaan komt. Je hebt kennelijk helemaal geen ruimte om inlevend en lankmoedig te zijn dan wel woorden op hun eigen merites te beoordelen. Ook als het gejat is kan iets waarheid bevatten.
  Met citaat reageren
Oud 27 October 2021, 12:22   #15
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is opvallend hoe heftig je reageert, bijna furieus, op alles wat ook maar enigszins afwijkt van jouw idee. Je zet wat Darsho zegt per definitie in de hoek waar de onzin vandaan komt. Je hebt kennelijk helemaal geen ruimte om inlevend en lankmoedig te zijn dan wel woorden op hun eigen merites te beoordelen. Ook als het gejat is kan iets waarheid bevatten.
In jouw perceptie is het 'bijna furieus'. Net zoals verleden week toen zag je iets van 'opgewonden' bij mij en je zag 'ego'.

Begrijp je nu dat er perceptie is? Je laat zelf perceptie zien. Even los van of het waar is wat jij ziet. (Het is onwaar...)
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 October 2021, 12:24   #16
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waarheid is zonder aanzien des persoons Waarheid, je herkent het of niet. Of dit nu afkomstig is van Darsho of dat hij het gepikt heeft (wat is pikken overigens wanneer Waarheid helemaal geen copyright kent) doet daarbij niks ter zake. Het op de man spelen is wel weer heel erg ego.
Kom op, jij weet net zo goed als ik dat Boni een copy cat is (wie weet dat niet) en dat het spirituele-wereldje een grote elkaar-naklets-partij is.

Dat jij het beaamde verbaasde me, van de andere kant dan ook weer niet.......
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 October 2021, 13:13   #17
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
In jouw perceptie is het 'bijna furieus'. Net zoals verleden week toen zag je iets van 'opgewonden' bij mij en je zag 'ego'.

Begrijp je nu dat er perceptie is? Je laat zelf perceptie zien. Even los van of het waar is wat jij ziet. (Het is onwaar...)
Het is altijd mogelijk dat je bij het zien tegen je eigen perceptie zit aan te kijken, maar die is middels gedegen zelfonderzoek vrijwel leeg. Ergo perceptie dezerzijds is dus nauwelijks aan de orde. Dat de eigen perceptie leeg is stel ik mijzelf als voorwaarde om niet het risico te lopen de eigen perceptie op jou te projecteren. Nou kunnen we proberen terug te kaatsen en daarmee elkaar gaan spiegelen en daar vervolgens niks mee doen. Daar schiet niemand iets mee op, dus het is, voor ieder van ons, de bedoeling om te kijken of het geziene waarheid voor je bevat. Ik doe mijn aandeel altijd trouw.
  Met citaat reageren
Oud 27 October 2021, 13:21   #18
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Kom op, jij weet net zo goed als ik dat Boni een copy cat is (wie weet dat niet) en dat het spirituele-wereldje een grote elkaar-naklets-partij is.

Dat jij het beaamde verbaasde me, van de andere kant dan ook weer niet.......
Ik probeer zo min mogelijk herinneringen aan iemand te hebben. Was het niet zo dat alles telkens 'nieuw' is? Je stapt immers nooit voor de tweede keer in dezelfde rivier, zo niet dan is er feitelijk een lopende geschiedenis tussen deelnemers gaande. Ook de confrontatie met Darsho is telkens nieuw.

Daarnaast kan gekopieerde waarheid evengoed als waarheid herkenbaar zijn.
  Met citaat reageren
Oud 27 October 2021, 14:34   #19
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is altijd mogelijk dat je bij het zien tegen je eigen perceptie zit aan te kijken, maar die is middels gedegen zelfonderzoek vrijwel leeg. Ergo perceptie dezerzijds is dus nauwelijks aan de orde. Dat de eigen perceptie leeg is stel ik mijzelf als voorwaarde om niet het risico te lopen de eigen perceptie op jou te projecteren.
Ik zie wat er gebeurd.

Gisteren vroeg je mij bij te lichten. Aan dat verzoek heb ik voldaan en vanmorgen zag ik dat er nog geen reactie was van jou. Meer was er niet aan de hand aan deze zijde.

In jouw perceptie echter zag je een 'heftige' reactie, bijna furieus zelfs.
Dan kun je hier schrijven dat je perceptie leeg is, maar dit was de 2e maal in korte tijd dat je een overduidelijke perceptie liet zien.

Tussen wat je schrijft (lege perceptie) en wat er op dit forum gebeurd (gevulde perceptie) gaapt een gat. En dat is niet vreemd, want in het verschijnen in deze wereld hebben alle mensen een perceptie......niemand is daar egoloos.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 October 2021, 14:40   #20
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik probeer zo min mogelijk herinneringen aan iemand te hebben. Was het niet zo dat alles telkens 'nieuw' is? Je stapt immers nooit voor de tweede keer in dezelfde rivier, zo niet dan is er feitelijk een lopende geschiedenis tussen deelnemers gaande. Ook de confrontatie met Darsho is telkens nieuw.

Daarnaast kan gekopieerde waarheid evengoed als waarheid herkenbaar zijn.
In deze wereld extrapoleer ik gewoon. Als ik van Boni een afwijkende tekst lees dan denk ik: "Waar zou hij dat nou weer vandaan hebben gejat?" Als ik van Boni lees dat hij zich voortaan gaat gedragen dan geloof ik daar geen barst van.

Ik heb gewoon herinneringen aan mensen en daar 'voorspel' ik bepaald gedrag uit. Natuurlijk kan het gebeuren dat Boni opeens een nette, onderzoekende user is geworden vandaag. Die vanuit eigen onderzoek schrijft. Maar dat zie ik wel als het moment daar is.

Je herinneringen aan mensen kun je niet zomaar aan de kant schuiven. Van Boni koop je geen tweedehands auto, van Rob of Sam koop ik er wel een. Dat is gewoon pragmatisch.

(Ik heb geen auto nodig hoor.)
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het zal me worst wezen wat ik ben. Aart Niet verlicht 4 21 August 2014 18:39


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.