Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 January 2015, 13:24   #21
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik hou Marie niet van haar zelfbevrijding af. Ik zou het niet eens kunnen als ik het al zou willen. En door iemand op het "juiste" moment een hug te geven in dit proces, houdt het proces echt niet tegen. Maar we vervallen in herhaling.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadja
Ik had begrepen dat je de discussie wou stoppen. Maar ja ego kan nogal hardnekkig zijn en haalt dan alles uit de kast om zijn gelijk te halen. Het verhaal van de vlinder is mij bekend, maar het is een algemeen verhaal, het ging hier om die ene specifieke situatie mbt Marie. Maar jij kunt het onderscheid niet maken. So be it.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie
Bingo.
Need I say more ? Dat Bingo geeft aan dat er niet verder gaat worden gekeken. Het zelfreflectie moment is weg en de aandacht verlegd naar degene die kennelijk zijn gelijk heeft moeten halen om zijn ego te bevredigen.

(dat voor je hoognodige inzicht en niet voor mijn gelijk uiteraard maar ook dat zie je niet)
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 January 2015, 13:33   #22
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Need I say more ? Dat Bingo geeft aan dat er niet verder gaat worden gekeken. Het zelfreflectie moment is weg en de aandacht gelegd op degene die kennelijk zijn gelijk moet halen om zijn ego te bevredigen.

(dat voor je hoognodige inzicht en niet voor mijn gelijk uiteraard maar ook dat zie je niet)
Need I say more? Nee, je zou al lang je mond dicht houden. Dit is wel erg flauw en kinderachtig. Hoewel ik er stiekem ook wel weer om kan lachen. Dat dan weer wel. Uiteraard is mijn reactie hier een schot voor open doel voor de Marie's onder ons. Daar hoef je niet bepaald een licht voor te zijn om dat te kunnen zien, maar het heeft niks te maken met dat waarover we het hadden, dat was een ander moment en een andere situatie. Maar dat weet je zelf ook donders goed. Lekker eigenwijs stukje vreten.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 January 2015, 13:35   #23
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Nou ja?toch een mooie lering. Ego laat zich graag van zelfkennis afhouden en roept juichend 'bingo' omdat ego zichzelf weer gered ziet.

Laten we het positief bezien: Marie kan aan de hand van deze kwestie ZIEN hoe ze haar eigen ego in bescherming neemt.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 January 2015, 14:00   #24
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Need I say more? Nee, je zou al lang je mond dicht houden. Dit is wel erg flauw en kinderachtig. Hoewel ik er stiekem ook wel weer om kan lachen. Dat dan weer wel. Uiteraard is mijn reactie hier een schot voor open doel voor de Marie's onder ons. Daar hoef je niet bepaald een licht voor te zijn om dat te kunnen zien, maar het heeft niks te maken met dat waarover we het hadden, dat was een ander moment en een andere situatie. Maar dat weet je zelf ook donders goed. Lekker eigenwijs stukje vreten.
Ik heb kennelijk nog steeds, hoewel tot nu toe ijdel gebleken, de hoop dat je een keer zult gaan inzien dat je anderen door jouw toedoen van zelfreflectie en zelfonderzoek afhoudt door gelegenheid bieden daaraan te ontsnappen.

Ik kan er niet om lachen omdat het, wat mij betreft niet gaat om twee ego's over wie er de langste adem of schoten voor eigen doel heeft maar omdat het gaat om wat dienstbaar is aan het geheel. Daar heeft althans mijn interventie mee te maken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 January 2015, 14:18   #25
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb kennelijk nog steeds, hoewel tot nu toe ijdel gebleken, de hoop dat je een keer zult gaan inzien dat je anderen door jouw toedoen van zelfreflectie en zelfonderzoek afhoudt door gelegenheid bieden daaraan te ontsnappen.

Ik kan er niet om lachen omdat het, wat mij betreft niet gaat om twee ego's over wie er de langste adem of schoten voor eigen doel heeft maar omdat het gaat om wat dienstbaar is aan het geheel. Daar heeft althans mijn interventie mee te maken.
Humor is niet je sterkste kant, dat is bekend. Maar je goed, je wilt blijkbaar nog even doorsakkeren. Dan zal ik het nog 1 keer voor je uitspellen. Ik hou helemaal niemand af van het doen van zelfonderzoek of zelfreflectie. Ik heb ook al lang gezegd dat ik jouw (en Theo's) punt in deze begrijp, maar als ik Marie nou dagelijks zou bedelven onder hugs e.d. dan had je een punt. Er is voor alles een tijd en een plaats. En op dat moment in die situatie was dat voor de hug. Daar kun je 't wel of niet mee eens zijn, maar het voert mij te ver om op basis daarvan te concluderen dat ik iemand (Marie in dit geval) zou afhouden van het doen van onderzoek. Als je nog verder door wilt sakkeren doe je best. Ik blijf me niet herhalen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 January 2015, 15:22   #26
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Need I say more ? Dat Bingo geeft aan dat er niet verder gaat worden gekeken. Het zelfreflectie moment is weg en de aandacht verlegd naar degene die kennelijk zijn gelijk heeft moeten halen om zijn ego te bevredigen.

(dat voor je hoognodige inzicht en niet voor mijn gelijk uiteraard maar ook dat zie je niet)
Marie glimlachte al het ogenblik dat je zei dat je je zou terugtrekken en Marie wist toen al dat je dat niet zou doen; dus schuif jouw weigering om zelf dieper in je zelf te kijken niet af op Nadje of op de ene of andere uitspraak van Nadje en schuif evenmin in de schoenen van Nadje de zogezegde weigering van mij om verder te kijken...

Indien mijn toekomst, mijn 'doorbraak' enkel zou afhangen van of tegengehouden worden door een verkeerd gesproken woord of geste van de ene of andere hier op het forum... dan zouden we allemaal beter naar de kleutertuin terugkeren en wat in de ene of andere zandbak gaan spelen; we zouden er in dat geval dan misschien nu beter voor staan?
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 January 2015, 17:55   #27
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Humor is niet je sterkste kant, dat is bekend. Maar je goed, je wilt blijkbaar nog even doorsakkeren. Dan zal ik het nog 1 keer voor je uitspellen. Ik hou helemaal niemand af van het doen van zelfonderzoek of zelfreflectie. Ik heb ook al lang gezegd dat ik jouw (en Theo's) punt in deze begrijp, maar als ik Marie nou dagelijks zou bedelven onder hugs e.d. dan had je een punt. Er is voor alles een tijd en een plaats. En op dat moment in die situatie was dat voor de hug. Daar kun je 't wel of niet mee eens zijn, maar het voert mij te ver om op basis daarvan te concluderen dat ik iemand (Marie in dit geval) zou afhouden van het doen van onderzoek. Als je nog verder door wilt sakkeren doe je best. Ik blijf me niet herhalen.
De constatering is dat je niet ziet waar je mee bezig bent en de algemene teneur is dat je nogal opgaat in zelfgenoegzaamheid van het door jou ondervonden leven en anderen wilt onderdompelen in jouw zorgeloosheid als zou het gaan om het aanreiken van een oplossing voor de ondervonden problemen. Dus jawel je houdt anderen af van het doen van zelfonderzoek en zelfreflectie door ze een lolly aan te reiken en ze daarmee te behoeden voor het ondergaan van leed dat nou eenmaal in zich heeft met het bewust worden gepaard te gaan. Je doet dat niet alleen hier en nu met Marie je loopt hier al tijden met een kist vol erbarmen weldoende rond ( als dat geen humor is dan vreet ik een bezem). Maar je bent hier ook weer niet de enige troost biedende.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 January 2015, 18:05   #28
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Marie glimlachte al het ogenblik dat je zei dat je je zou terugtrekken en Marie wist toen al dat je dat niet zou doen; dus schuif jouw weigering om zelf dieper in je zelf te kijken niet af op Nadje of op de ene of andere uitspraak van Nadje en schuif evenmin in de schoenen van Nadje de zogezegde weigering van mij om verder te kijken...

Indien mijn toekomst, mijn 'doorbraak' enkel zou afhangen van of tegengehouden worden door een verkeerd gesproken woord of geste van de ene of andere hier op het forum... dan zouden we allemaal beter naar de kleutertuin terugkeren en wat in de ene of andere zandbak gaan spelen; we zouden er in dat geval dan misschien nu beter voor staan?
Het is de zoveelste clash met Nadje en ik draag nu eenmaal inmiddels, door ervaring wijs geworden, kennis dat het daarop verder gaan geen enkele zin heeft. Hetzelfde ervaar ik overigens ten aanzien van jou.

Om op jou over te gaan ik zag je met je 'bingo' gewoon ontsnappen dus probeer me niet wijs te maken als zou je nadien nog verder hebben gekeken of de woorden waarheid voor je bevatten. Ego's doen niks liever dan vluchten als het bestaan bedreigd wordt.

Haal je maar niet in je hoofd dat ik me met jou of Nadje bezig hou het is over jullie hoofden dat ik probeer anderen te bereiken om dit onderzoek stagnerende gedrag in te zien. Ik ga je niet behulpzaam zijn met het snijden in de cocon, je moet je zelf zien te redden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 January 2015, 18:23   #29
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is de zoveelste clash met Nadje en ik draag nu eenmaal inmiddels, door ervaring wijs geworden, kennis dat het daarop verder gaan geen enkele zin heeft. Hetzelfde ervaar ik overigens ten aanzien van jou.

Om op jou over te gaan ik zag je met je 'bingo' gewoon ontsnappen dus probeer me niet wijs te maken als zou je nadien nog verder hebben gekeken of de woorden waarheid voor je bevatten. Ego's doen niks liever dan vluchten als het bestaan bedreigd wordt.

Haal je maar niet in je hoofd dat ik me met jou of Nadje bezig hou het is over jullie hoofden dat ik probeer anderen te bereiken om dit onderzoek stagnerende gedrag in te zien. Ik ga je niet behulpzaam zijn met het snijden in de cocon, je moet je zelf zien te redden.
Bijster wijs ben je dan niet geworden, want je blijft onverdroten doorgaan. waar ik dan wel weer nieuwsgierig naar ben is welke anderen je dan probeert te bereiken. De meelezers wellicht?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 January 2015, 18:27   #30
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Bijster wijs ben je dan niet geworden, want je blijft onverdroten doorgaan. waar ik dan wel weer nieuwsgierig naar ben is welke anderen je dan probeert te bereiken. De meelezers wellicht?
Er zijn hier veel meer lezers dan deelnemers en die doen wellicht hun werk in stilte zonder steeds overal maar protest bij aan te moeten tekenen. Voor mij zelf sprekende ik heb op deze stille-op-de-achtergrond-wijze mijn weg gezocht en waarheid leren herkennen. Misschien doen dat er meer op deze wijze.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.