Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Bekijk resultaten enquête: Goed draadje?
Ja 1 50,00%
Nee 1 50,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 April 2012, 11:12   #351
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik was nog net op tijd op om je stukjes te kunnen lezen.
Soms is het handig om vroeg op te staan!

Schrijven is nuttig om dat wat je bezig houdt niet in je kop te laten malen. Maar is het bevrijdend? Voor even misschien. Wat me opvalt is het voortdurend vechten of vluchten van je. Je gaat of de strijd aan, in de hoop al debatterend de ander van zijn of haar standpunt te kunnen brengen; of je trekt het niet meer en gaat er van door. Ik snap dat, maar gaat het je brengen wat je je wenst? Is de wereld, is de ander, een bedreiging die je te lijf moet gaan? Of is de wereld, is de ander, een bedreiging waarvoor je je uit de voeten moet maken?

"Freedom 's just another word for nothing left to loose ..."
Rob jongen... die uitspraak is "such a howler".

Het is namelijk een vrijheid die niemand wenst!

Mensen die alles kwijt zijn en alleen zitten te verkommeren in hun huisje zijn niet al te gelukkig denk ik.

Het is een uitspraak gedaan door o.a. Janis Joplin en het is cynisch bedoeld. Bepaald gelukkig was het meiske niet.

Is de wereld, de ander, een bedreiging?
Ze laten mij wel gerust... als ik niet ga werken zit ik uren alleen te koekeloeren als een kluizenaar. Het is niet leuk... alleen zijn is niet leuk, toch niet voor mij.

Door mijn griep ben ik gestopt met alcohol drinken en ik ben er nog niet opnieuw aan begonnen.
Ik heb ontwenningsverschijnselen... Ik loop chagrijnig en duizelig te wezen en het verwondert mij niks dat ik op het forum in mijn oude stijl van ruzie maken hervallen ben.
Daarom die "full stop".

Dat is wat ik vannacht zat te bedenken:
Wij zoeken geen troost meer in de drank en wij zoeken ook geen troost meer in schrijven op het forum.

Dat eerste lijkt mij verstandig om vol te houden...
Dat tweede... hmmm....
Ik denk dat we de piste moeten openhouden om toch een begrijpende ziel aan te spreken als het te lastig wordt.

Maar zeker niet om te polemiseren over andermans opvattingen.
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 11:25   #352
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Je kan jezelf zeggen bepaalde dingen niet meer te doen, maar als de behoefte aan die troost blijft bestaan, zoekt die behoefte wel een andere uitweg. Of laat je steeds terugkeren hier. Succes naar mijn idee alleen verzekerd bij een weg die de behoefte verandert of een meer wenselijke uiting om de behoefte te bevredigen. Anders vermoed ik dat we je hier mogen blijven begroeten, al troost het je dan misschien dat we je toch graag lezen!
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 11:27   #353
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
.......
Nadje toch, je bent zo oppervlakkig in je reageren. Je haalt iets uit het geheel, en leg je je vinger 100m naast het zere plekje.
Het ontbreekt jou echt aan talent om iets aan te reiken.
Als je alles leest, lees je ook dat ik het aangaf dat het 'spottend' was bedoelt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 17:08   #354
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nadje toch, je bent zo oppervlakkig in je reageren. Je haalt iets uit het geheel, en leg je je vinger 100m naast het zere plekje.
Het ontbreekt jou echt aan talent om iets aan te reiken.
Als je alles leest, lees je ook dat ik het aangaf dat het 'spottend' was bedoelt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het vraagt wel moed om ernaar te kijken.
Ook (of misschien wel juist) als het spottend bedoelt is.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 17:13   #355
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ook (of misschien wel juist) als het spottend bedoelt is.
Nadje, als je iets te zeggen hebt, wil je aub goed uitleggen.
Een paar kreten hier en daar slaken, brengen mij niets. Het is geen kwestie van doeltreffend iets zeggen wat je doet, maar gewoon ego spelletjes.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 17:17   #356
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nadje, als je iets te zeggen hebt, wil je aub goed uitleggen. Een paar kreten hier en daar slaken, brengen mij niets. Het is geen kwestie van doeltreffend iets zeggen wat je doet, maar gewoon ego spelletjes.
Wat er daar straks (uur geleden of zo) n.a.v. deze dialoog in mij opkwam was ook de vraag of de spot, die je eerder noemde een soort zelfbescherming voor jou is?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 17:20   #357
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nadje, als je iets te zeggen hebt, wil je aub goed uitleggen. Een paar kreten hier en daar slaken, brengen mij niets. Het is geen kwestie van doeltreffend iets zeggen wat je doet, maar gewoon ego spelletjes.
Het gaat niet om wat ik te zeggen heb. Het gaat om wat jij jezelf te zeggen hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het vraagt wel moed om ernaar te kijken.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 17:39   #358
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Je kan jezelf zeggen bepaalde dingen niet meer te doen, maar als de behoefte aan die troost blijft bestaan, zoekt die behoefte wel een andere uitweg. Of laat je steeds terugkeren hier. Succes naar mijn idee alleen verzekerd bij een weg die de behoefte verandert of een meer wenselijke uiting om de behoefte te bevredigen. Anders vermoed ik dat we je hier mogen blijven begroeten, al troost het je dan misschien dat we je toch graag lezen!
Het wordt een beetje ridicuul Esradha... ik denk dat het gewoon de ontwenningsverschijnselen geweest zijn.
Door mijn griep moest ik abrupt stoppen met drinken en als ik dat doe wordt ik na een week of zo uiterst prikkelbaar en snel geïrriteerd.
Het is dat wat gebeurd is.
De mensen hier schrijven zoals ze altijd schrijven en ik reageerde er al een tijd niet meer op en schreef over mijn eigen interesses en sores.
En ineens - out of the blue - irriteert het me weer mateloos en word ik aggressief.
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 17:42   #359
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het gaat niet om wat ik te zeggen heb. Het gaat om wat jij jezelf te zeggen hebt.
Draai zo niet om de pot heen Nadje, leg het uit wat jij vindt, en denkt, en voelt. Daarover kunnen wij dan in gesprek gaan of niet. Ik vind je heel vermoeiend met je korte zinnetjes, die de hele lading willen dekken, maar voor mij niets inhouden.
Wil je het uitleggen of niet?
Is het geraaktheid bij jou, is het geraaktheid bij mij? Is het nog waard om in gesprek te gaan samen, of brengt ons beide niets dit heen en weer draaien?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 17:44   #360
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat er daar straks (uur geleden of zo) n.a.v. deze dialoog in mij opkwam was ook de vraag of de spot, die je eerder noemde een soort zelfbescherming voor jou is?
Ik begrijp niet zo goed waar jij op doelt Ulla?
Ik spotte met Frederiki en Renoir de situatie, en maakte ik daar een paar grapjes over. Bedoel jij dat?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.