Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Bekijk resultaten enquête: Goed draadje?
Ja 1 50,00%
Nee 1 50,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 April 2012, 19:19   #401
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Sinds ik jou lees, maal ik niet meer om spellingfouten! Hahahahahaha!

Je bent net een hyperactieve horzel die de paarden en ezels op dit forum, die slaperig staan te suffen in de schaduw van hun zelf-genoegzaamheid, ongevraagd komt prikken!

Als ik je naam lees denk ik onwillekeurig aan 'The Fearless Vampire Killers' van Roman Polansky.

Heb je misschien vampiren tussen je voorouders?
Mijn ego groeit alleen maar, ik voel me gevleid door je creatieve uitingen.
Ik vrees niet dat ik op zou gaan vallen op dit forum, wat ego omvang betreft.
Ik wilde trots pronken met het feit dat Dracula van Roemenië afkomstig is.

Overal vechten, altijd conflict gevoel, vanaf geboorte tot de dood.
Wat een ego gevecht te aanschouwen hier ook op zelfkennisforum, waaraan ik deel aan neem.

Wat een leven hè?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 19:37   #402
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Mihaela..
Ik maakte de bewering dat jij je eigen theorie niet wezenlijk begrijpt.
Later besefte ik dat ik niet eens zo goed weet hoe je wezenlijk denkt en voelt.
Ik merkte discrepantie op tussen wat jij zegt en hoe je soms reageert.

Naar mij toe ben je altijd fijn, open, belangstellend en oprecht geweest. Hoe je verder met andere mensen reageert, is het eigenlijk mijn zaak niet, besef ik nu.

Ik heb me laten beïnvloeden door een indruk die ik een tijd geleden op deed. Het is iets wat zich voordeed op het forum, wat ik niet goed begreep, en dat heeft mij ergens argwaan doen voelen naar je toe.
Ik begreep niet waarom jij ineens tegen Madelief keerde. Aan het begin herinnerde ik me dat jullie dikke vriendinnen waren, en ineens liep heel fout met het gevolg dat Vagebond (voor heel even)verdween van het forum. Je bleef roepen dat ze een ban moet krijgen.
Ik wilde toen me er niet in mengen, maar ik begreep niet echt wat er toen gaande was.
Soms volg ik bepaalde gesprekken of gebeurtenissen niet helemaal.
Uiteindelijk zijn allen gebeurtenissen oefeningen, en gelegenheden om iets aan te gaan of niet. Voor jullie twee zou dat ook zo geweest zijn toen.

Omdat het toch me bij bleef, de situatie, wilde ik je alsnog vragen: wat was het eigenlijk toen gebeurd?
Of is dit een vraag die alleen maar iets weer naar boven haalt wat nu niet meer toe doet?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 19:48   #403
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem
Kun jij verhelderen hoe jij die uitspraak 'er is niemand' begrijpt?
Ik merk dat ik me na aanleiding van de wisselwerking die ik op het forum de laatste dagen heb, me heel erg in mijn kordate modus bevind. Ik ben niet echt in het moment, ik voel me strijdlustig.
Ik heb op dit moment weinig verbinding met de ervaring 'er is niemand', omdat ik heel erg bewust van mijn ego ben, en alles sterk vanuit mijn ego beleef.
Ik ben heel aanwezig op dit moment.
Graag geef ik je antwoord, als ik het begrip ' er is niemand' ook beleef, anders is het alleen maar een uitleg, zonder inhoud voor mij.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 22:46   #404
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het klopt wat je zegt, dat ik voorwaarde heb, wat betreft gelijkwaardigheid. Is een gevoeligheid bij mezelf, die mensen zoals jij of anderen hier op het forum in mij triggeren. Ja, het is een stuk die mij in de weg zit. Een aandachtspunt als zoveel anderen.
Ik kijk naar mijn eigen stuk.

Kijk je ook mee wat in jou beweegt, en waarom de betweter in je, zich zo op de voorgrond profileert??
Ik heb die voorwaarde niet wat gelijkwaardigheid betreft. Gelijkwaardigheid is voor mij een gegeven, een feit. Daar hoeft iemand niet iets voor te doen of te laten. Ik heb er ook geen punt mee dat je mij als betweter wilt zien. Ik kijk naar de inhoud van wat iemand te melden heeft.

Verder gaf ik aan dat je gevoeligheid voor gelijkwaardigheid een punt voor je is wat je in de weg kan zitten. Dat is wat je ook aangeeft hierboven. Blijkbaar klopt het dus. Een betweter is iemand die altijd alles beter weet; zo zie ik mijzelf niet. Je ergernis is iets van jou; het zit mij niet in de weg om met je van gedachten te wisselen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 23:27   #405
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ik zou dit 'verstarring' kunnen noemen.
Een term die Rob hier ergens liet vallen.

Maar er is geen verstarring.
Jij kúnt immers niet anders zien dat wat je ziet en bovenstaand is wat er (star) gezien blijft worden.

Maar je kunt niet anders.
'Verstarring' wordt door het verstand zo genoemd wanneer het denkt dat er iemand is die het anders zou kunnen dat dat hij 't kan.
De kern is dan dat iemand iets niet bevalt van wat de ander niet kan.
Misschien dat je onder verstarring iets anders verstaat dan ik.
Verstarring in de vorm van spanning zet zich b.v. vast in je lijf en dat is herkenbaar. Kijk maar om je heen, strakke kaken, houterig lopen, opgetrokken schouders. Het is (althans dat vind ik) heel interessant om mensen te kijken en op hun houding te letten. Nog interessanter is om dat (vervolgens) bij jezelf te doen. En de mensheid heeft door de eeuwen heen wat manieren gevonden om te ontspannen. Dat kun je gewoon doen, ook al is er niemand ...

Of ga, of laat je, masseren. Ik zal niet snel vergeten hoe ik in een periode die nogal heftig was me wekelijks heb laten masseren. In het begin lag ik echt als een plank op de tafel. Pas na een aantal keren kwam er wat losheid in het lijf. En ook als je gaat masseren dan kun je dat na verloop van tijd heel goed (aan)voelen. Misschien vergis ik me en heb ik je niet goed begrepen, maar ik vind je kijk op verstarring wat star.

Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 06:52   #406
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
het zit mij niet in de weg om met je van gedachten te wisselen.
Dat klopt, dat heb je duidelijk laten zien dat het jou in de weg zit.
Je onvermogen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 07:20   #407
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Oh Mihaela, wat zie je het toch weer goed. Je bent geweldig. Als we jou niet hadden waren we allemaal hopeloos verloren in onbewustheid. Ik werp me op mijn knieën en kus je voeten. Wijs me de weg, oh grote Mihaela!

Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 07:27   #408
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Oh Mihaela, wat zie je het toch weer goed. Je bent geweldig. Als we jou niet hadden waren we allemaal hopeloos verloren in onbewustheid. Ik werp me op mijn knieën en kus je voeten. Wijs me de weg, oh grote Mihaela!
Wijs besluit Esther, ik ga je eerst leren Quote want het is niet zo duidelijk waar, en op welk woord je reageert, als je zomaar een losse tekst neer zet.
Ik ga nu werken, ik wandel naar mijn werk. Wandel toch een keer mee, kan je gerust achter mij lopen. En als je toch zo dienstbaar bent, kan je me ook bijles geven. Zoals je zit mijn Nederlandse taal kan een poetsbeurt gebruiken.
Gelijkwaardig contact vind ik ook prettig, ik laat het aan jou over.

Fijne dag Esradha, maak je je niet dik om mijn uiting.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 08:29   #409
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat klopt, dat heb je duidelijk laten zien dat het jou in de weg zit.
Je onvermogen.
Ik begin langzaam maar zeker zicht te krijgen op mijn onvermogen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 08:55   #410
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Misschien dat je onder verstarring iets anders verstaat dan ik.
O.K.

Onder 'verstarring' versta is meer het niet kunnen afwijken van een denkwijze, geen andere denkwijze kunnen aanvaarden.
Deze term wordt in zo'n geval dan ook enkel gebruikt door degene die denkt dat een ander niet in staat is om afstand te doen van een denkwijze.
Degene waarbij de gewraakte denkwijze (verstarring) zich voordoet bezigt die term uiteraard niet omdat het voor hem allerminst een verstarring IS.

Daarom zei ik dat er in werkelijkheid geen verstarring bestaat.
Die bestaat enkel in 'n hoofd.

Mijn reactie op jouw term en bovenstaande verheldering was/is dus de denkwijze die zich bij 'mij' voordoet. :)
En dan is weer de vraag of dat MIJN denkwijze is?
In de zin dat ik die zo maak/creëer/ in elkaar zet.
Of doet die zich voor (aan 'mij') - manifesteert die zich dus eigenlijk ONgevraagd?

Want je ziet hoe wij dan ONgevraagd langs elkaar heen praten.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.