Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Ramana
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ramana Ook wel de grootste wijze van de twintigste eeuw genoemd leefde in India van 1879-1950.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 December 2016, 15:53   #41
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Helder..
Ze kunnen wat van je leren.
Het gaat niet om mentale exercities, ergo om te leren.
Als er al van leren sprake is dan is het van afleren.
 
Oud 15 December 2016, 16:42   #42
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het gaat niet om mentale exercities, ergo om te leren.
Als er al van leren sprake is dan is het van afleren.
Exact, je kan van hem leren afleren.
Om iets af te leren, moet je eerst inzien wat het scheelt, toegeven.
Inzicht/ toegeven is de eerste stap.

Je 'speak' toont dat je ergens in vast gelopen bent.
Wat buiten ook binnen.. je woorden vertonen je innerlijke.
Je bent rigide in je taal gebruik, onbuigzaam, stug, niet creatief, geen diepte, een arm verzameling van woorden.( gzoz)
Het wordt tijd om waar te nemen, en met nieuwe worden te omschrijven wat je bent.
Waag het..
Mihaela is offline  
Oud 15 December 2016, 17:17   #43
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Exact, je kan van hem leren afleren.
Om iets af te leren, moet je eerst inzien wat het scheelt, toegeven.
Inzicht/ toegeven is de eerste stap.

Je 'speak' toont dat je ergens in vast gelopen bent.
Wat buiten ook binnen.. je woorden vertonen je innerlijke.
Je bent rigide in je taal gebruik, onbuigzaam, stug, niet creatief, geen diepte, een arm verzameling van woorden.( gzoz)
Het wordt tijd om waar te nemen, en met nieuwe worden te omschrijven wat je bent.
Waag het..
Afleren doe je het beste met gedegen zelfonderzoek en niet door het beoefenen van mentale exercities. Je hoeft allesbehalve in te zien waar het aan scheelt, dat is een vergelijking met een voor jou ideale situatie en heeft niets van doen met vorengenoemd gedegen zelfonderzoek. Toegeven heeft vervolgens eveneens een (ego)functie en is bedoeld het hart ruimdenkend, ontvankelijk of week te maken. Dat is een van de eisen van het ego, in dit geval dat de ander als eerste over de brug komt. Je stelt (als ego) nog meer eisen ten aanzien van de omgangsvormen dan wel verwacht die naar aanleiding van het hebben gedaan van gedegen zelfonderzoek. Ik ben geen rolmodel (noch dit noch dat). Bij gebrek aan ego ben ik ongevoelig voor je uitdaging, ik ben wat ik ben, niet wat je van me verwacht of in het algemeen wordt verwacht vanwege het genot van een keurige opvoeding.
 
Oud 15 December 2016, 18:10   #44
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Afleren doe je het beste met gedegen zelfonderzoek en niet door het beoefenen van mentale exercities. Je hoeft allesbehalve in te zien waar het aan scheelt, dat is een vergelijking met een voor jou ideale situatie en heeft niets van doen met vorengenoemd gedegen zelfonderzoek. Toegeven heeft vervolgens eveneens een (ego)functie en is bedoeld het hart ruimdenkend, ontvankelijk of week te maken. Dat is een van de eisen van het ego, in dit geval dat de ander als eerste over de brug komt. Je stelt (als ego) nog meer eisen ten aanzien van de omgangsvormen dan wel verwacht die naar aanleiding van het hebben gedaan van gedegen zelfonderzoek. Ik ben geen rolmodel (noch dit noch dat). Bij gebrek aan ego ben ik ongevoelig voor je uitdaging, ik ben wat ik ben, niet wat je van me verwacht of in het algemeen wordt verwacht vanwege het genot van een keurige opvoeding.
Ja, ja.. Klets gerust.
Ik vraag alleen, vertel me wat je bent, want je kan niet blijven roepen alsof jijzelf een afgerond gedegen zelfonderzoek bent.
Gebruik normale woorden, en druk uit wat jij, de levendige persoon Laurens, kan vertellen over " wat is".
Hoe kan ik jouw worden over gzoz serieus nemen, als jij niet eens in staat bent om te zeggen wat jij ondervonden hebt.
Je hebt steeds over de stappen naartoe.

Wat heb jij ondervonden?
Omschrijving het!
Wat ben jij?
Mihaela is offline  
Oud 15 December 2016, 18:16   #45
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, ja.. Klets gerust.
Ik vraag alleen, vertel me wat je bent, want je kan niet blijven roepen alsof jijzelf een afgerond gedegen zelfonderzoek bent.
Gebruik normale woorden, en druk uit wat jij, de levendige persoon Laurens, kan vertellen over " wat is".
Hoe kan ik jouw worden over gzoz serieus nemen, als jij niet eens in staat bent om te zeggen wat jij ondervonden hebt.
Je hebt steeds over de stappen naartoe.

Wat heb jij ondervonden?
Omschrijving het!
Wat ben jij?
Ik rust mijn zaakje.
 
Oud 15 December 2016, 18:22   #46
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Exact, je kan van hem leren afleren.
Om iets af te leren, moet je eerst inzien wat het scheelt, toegeven.
Inzicht/ toegeven is de eerste stap.
Niets aan toe te voegen, het is zoals je schrijft. Om leren niet te doen moet je eerst zien wat doen is. Inzicht is een ander woord voor zien.

Je schrijft met andere woorden en dat is goed. Dan blijf je bij je eigen speak.
Kweetniet is offline  
Oud 15 December 2016, 18:30   #47
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik rust mijn zaakje.
je bedoelt dat je zo in vast bent gelopen, en nu te oud bent om een begin te maken?
Je lijkt de TomTom wel, die de weg blijft wijzen, zonder het ooit ervaren te hebben...
Rust gerust..
Mihaela is offline  
Oud 15 December 2016, 18:31   #48
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Inzicht is een ander woord voor zien.
In het normale taalgebruik wellicht niet in die van zelfrealisatie. Dit is een advaita Vedanta draadje over Ramana en gaat over zelfrealisatie.
 
Oud 15 December 2016, 18:32   #49
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
In het normale taalgebruik wellicht niet in die van zelfrealisatie. Dit is een advaita Vedanta draadje over Ramana en gaat over zelfrealisatie.
Op dit forum is geen draadje wat het lijkt.
Mihaela is offline  
Oud 15 December 2016, 18:33   #50
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
je bedoelt dat je zo in vast bent gelopen, en nu te oud bent om een begin te maken?
Je lijkt de TomTom die de weg blijft wijzen, zonder het ooit ervaren te hebben...
Rust gerust..
Nogmaals mijn gedegen zelfonderzoek heeft niets maar dan ook helemaal niets met de jouwe uit te staan. Ergo je hebt niets aan mijn bevindingen, je hebt de jouwe die daar van afwijken, weliswaar op dezelfde eenheid aansturende, maar niet aangaande de weg er naar toe.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Suffering and the End of Suffering' Aart Eckhart Tolle 4 27 August 2011 16:22


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.