Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Bekijk resultaten enquête: Goed draadje?
Ja 1 50,00%
Nee 1 50,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 December 2011, 08:41   #41
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Het is altijd makkelijker te kijken naar de ander dan;

Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2011, 08:48   #42
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Wel, verdorie nog aan toe! Dat is nu juist mijn boodschap!

En hoe kan ik in godsnaam weten wat jij met "mindfuck" bedoelt?
Gooi dat woord eruit.
Het is zo'n smerig beladen woord, een 'Baghwaniaanse" domme Amerikaanse slogan.
Helder kijken en als gevolg daarvan helder denken... daar gaat het om.
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2011, 10:58   #43
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Wel, verdorie nog aan toe! Dat is nu juist mijn boodschap!

En hoe kan ik in godsnaam weten wat jij met "mindfuck" bedoelt?
Gooi dat woord eruit.
Het is zo'n smerig beladen woord, een 'Baghwaniaanse" domme Amerikaanse slogan.
Helder kijken en als gevolg daarvan helder denken... daar gaat het om.
Mara, je had het kunnen vragen toch, voordat je het door jouw heldere denken zelf maar bent in gaan vullen en een beetje rond gaat zitten blaten.

Ik heb net mijn voer al op.

Hier komt nog een boodschap;



Hoe kom je aan zo`n achternaam.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2011, 11:01   #44
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard



Ja, helder kijken en helder denken, doe ik op mijn best na;

Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2011, 17:15   #45
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bewustzijn
Mara, je had het kunnen vragen toch, voordat je het door jouw heldere denken zelf maar bent in gaan vullen en een beetje rond gaat zitten blaten.
Kunnen vragen?

Waarom kun jij potverdorie geen deftig Nederlands schrijven?

Trouwens... Priegelen in de marge?
Waarom in de Marge.

Ik wil nu ook kunnen klagen over mijn schoonmoeder, de hond van de buren, de straat die nu al voor de tiende keer opengebroken wordt...

Daarenboven wil ik helemaal niet weten wat er in jouw hoofd gebeurt... het lijkt me een griezelige plaats jouw hoofd.

Alle "grote ideeën" zijn hier al geponeerd, wat valt er nog aan toe te voegen?

Ik heb vruchteloos geprobeerd jullie er van te overtuigen dat jullie een stelletje ijskoude wereldvreemde idioten zijn... en mij er hooglijk over verbaasd dat jullie dat niet accepteren...

Wat nu... ik begin me al aardig te vervelen...
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2011, 17:28   #46
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht

Wat nu... ik begin me al aardig te vervelen...
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2011, 20:16   #47
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Ik hou niet van sudoku's.

Wat ik nog kwijt wou:
Ik heb mijn verhaal hier nog eens verteld om Tineke te steunen.
Ik heb eerlijk waar gedacht: "De arme vrouw begeeft zich als een lam onder de wolven"
"Als een onschuldig kind, dat om liefde vraagt, levert zij zich over aan een bende harteloze wereldvreemde warhoofden. Ze moet weten dat ze niet alleen staat!"
Ik meen het oprecht... dit heb ik echt gedacht.

Maar goed... sinds gisteren nacht is het eindelijk, eindelijk tot me doorgedrongen dat ik aan mensen probeer te bewijzen dat ze niet goed bij hun hoofd zijn.
Dit is zo bespottelijk dat ik, toen het in al zijn consequeties tot me doordrong, in lachten uitgebarsten ben. En het voelde als een bevrijding.

Tussen haakjes: de term authistische psychopaat had ik gereserveerd voor 'bewustzijn' als reactie op zijn, in mijn ogen, volkomen idiote vraag: "wat is menselijkheid?"
Ik heb nog een boodschap voor hem.
Vermits hij zich graag uitdrukt in vieze schuttingtaal - wat mijns inziens wijst op een schuttingachtige geest - kan hij dat even goed in het Nederlands!
In plaats van 'mindfuck' stel ik 'geestverneukerij' voor, dan moet ik al wat minder om uitleg vragen over wat hij in godsnaam zou kunnen bedoelen.

Wijziging aangebracht door Mara op 9 December 2011 om 23:11.
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2011, 20:44   #48
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Wat ik nog kwijt wou:
Ik heb mijn verhaal hier nog eens verteld om Tinneke te steunen.
Ik heb eerlijk waar gedacht: "De arme vrouw begeeft zich als een lam onder de wolven"
"Als een onschuldig kind, dat om liefde vraagt, levert zij zich over aan een bende harteloze wereldvreemde warhoofden. Ze moet weten dat ze niet alleen staat!"
Ik meen het oprecht... dit heb ik echt gedacht.
Dankjewel daarvoor Mara. Het is alsof jij door jouw ongelooflijke recht-door-zee zijn, door jouw bereidheid om "een koe een koe te noemen", mij in contact gebracht hebt met mijn eigen kracht. Ik durf zélf nog niet goed (= vol vertrouwen) varen op dit kompas, maar dat komt nog wel...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Maar goed... sinds gisteren nacht is het eindelijk, eindelijk tot me doorgedrongen dat ik aan mensen probeer te bewijzen dat ze niet goed bij hun hoofd zijn.
Dit is zo bespottelijk dat ik, toen het in al zijn consequeties tot me doordrong, in lachten uitgebarsten ben. En het voelde als een bevrijding.
Zoals ik mensen tracht(te) te doen inzien dat ze eigenlijk/feitelijk "goed" zijn terwijl ze zich helemaal niet "goed" gedragen. En op die manier kunnen zij blijven geloven dat "blindheid" (onbewust zijn (en willen blijven) omtrent wat nu juist goed IS en wat niet) beloond wordt... Ik hoop dat ik straks ook in lachen kan uitbarsten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Tussen haakjes: de term authistische psychopaat had ik gereserveerd voor 'bewustzijn' als reactie op zijn, in mijn ogen, volkomen idiote vraag: "wat is menselijkheid?"
Ik heb nog een boodschap voor hem.
Vermits hij zich graag uitdrukt in vieze schuttingtaal - wat mijns inziens wijst op een schuttingachtige geest - kan hij dat even goed in het Nederlands!
In plaats van 'mindfuck' stel ik 'geestverneukerij' voor, dan moet ik al wat minder om uitleg vragen over wat hij in godsnaam zou kunnen bedoelen.
En toch kan Bewustzijn "dienstig" zijn aan de eigen bewustwording. Je dient gewoon zélf te zien in welke richting de spiegel die hij hanteert, gekeerd staat...
De spiegel die jij op dit forum "gebruikt" stond wat mij betreft naar mezelf gekeerd, zodat ik mijn eigen kracht (momenteel weliswaar nog de kracht van woede) erin weerspiegeld kon zien.
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2011, 23:09   #49
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Wel Tineke,

Hoe meer ik er over nadenk, hoe komischer ik het vind!
Ik span mij tot het uiterste in om mensen te bewijzen dat ze verkeerd denken en dan ben ik verbaasd dat ze dat niet leuk vinden.

De geïnternaliseerde ouders dus!
Mijn moeder kon zeer afstandelijk zijn en als kind probeer je dan je best te doen om haar aandacht te krijgen en haar minder afstandelijk te maken.
Mijn vader kon zeer onredelijk zijn en als kind wou je dat hij redelijker was. Hij was wel gevaarlijk: als je hem durfde tegenspreken kon hij gewelddadig worden.

Op het forum vind ik blijkbaar mijn ouders weer!
Degenen die in mijn ogen onredelijk praten probeer ik tot redelijkheid te bewegen en de afstandelijken probeer ik tot sympathie te bewegen.
Bij sommige persoonlijkheden vind ik beide aspecten verenigd!

Erg aandoenlijk allemaal... het zijn mijn ouders niet, het zijn zelfstandige volwassenen die spreken zoals ze nu eenmaal spreken.
Ik zal me in het vervolg dus altijd afvragen: praat ik hier tegen mijn geïnternaliseerde ouders? Misschien helpt dat...

Kan ik nog altijd wijzen op inconsequenties in het taalgebruik, zonder daar woedend over te worden, zonder mij aangevallen te voelen.
We'll see!

Voor jou hoop ik dat je met je beschadigd zijn - wat absoluut jouw schuld niet is - in het reine mag komen!
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 17 December 2011, 07:13   #50
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Ik hou het een poosje voor bekeken.
Dat elke poging om ernstig na te denken over de menselijke situatie en daar dan iets van onder woorden proberen te brengen, hier steevast door verschillende forumleden afgedaan wordt als "mindfucking", vind ik zo ontmoedigend dat ik het maar opgeef.
Het is niet alleen ontmoedigend, het is van een beschamend intellectueel niveau.
Het verband tussen het aanhangen van zelf-ontkennende, realiteit-ontkennende doctrines en pcychiatrische stoornissen of problemen is zo overduidelijk dat ik zeker ben dat hier al doctoraalscripties aan gewijd zijn.

De psychologie van de 'volgeling' mag dan een interessant onderwerp zijn voor psychologisch onderzoek, met een 'volgeling' communiceren blijkt eenvoudig niet mogelijk.
Het is verloren tijd.

Wat niet ingezien wordt door de mensen die het woord "mindfucking" gebruiken is dat zij, door de geest en zijn vermogens te denigreren zichzelf denigreren. Dat is veelbetekenend.

Wat ook veelbetekenend is, is dat van al de leden op dit forum er maar enkelen schrijven. Hoe komt dat.
Ik heb een vermoeden dat er velen zijn die niet aan schrijven komen omdat ze, net als ik, weten wat hen als antwoord te wachten staat.

Tenslotte: kan men een geestelijk verblinde doen zien?
Is er een kruid gewassen tegen domheid?

Ik wens iedereen hier aangename feestdagen:
De mensen die niet eenzaam zijn: dat ge veel warmte en liefde moogt ervaren in gezelschap van uw geliefden.
Voor de eenzamen: dat ge wegen moogt vinden om uit uw eenzaamheid te raken.

Tot nog een keer... als ik er nog een motivatie voor vind!

En nog een muziekje tot afscheid...
Wie anders dan Mozart... niets menselijk was hem vreemd!
http://www.youtube.com/watch?v=De5hnkZSUD0



Wijziging aangebracht door Mara op 17 December 2011 om 08:29.
Mara is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.