Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Bekijk resultaten enquête: Goed draadje?
Ja 1 50,00%
Nee 1 50,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 July 2012, 17:53   #491
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Moet het... euh... trouwens niet O.A. zijn? (onder andere) in plaats van A.O. (ander ondere). Dat laatste klinkt een beetje gek, vind je zelf ook niet?


__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 18:13   #492
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Een simpele boekbespreking, die een schrijver niet aanstaat kan nooit reden zijn, dat je je genoodzaakt voelt om alles te verwijderen. Ik vroeg er ook al na, maar kreeg geen antwoord. N.a.v. mijn bericht heeft Anja mij haar kant van het verhaal verteld. En die wijkt nogal af van wat hier verteld word. Het is wel prettig als beiden bij de waarheid blijven.
Simpele boekbespreking ? Het was meer dan jouw aandeel daarin. Over het boek was men snel uitgepraat en ik voelde me niet zomaar genoodzaakt, ik werd gedwongen doordat m'n naam publiekelijk werd bekend gemaakt.

Het verhaal, zoals weergegeven in mijn bericht aan Mara, berust op twee feiten, niet op zomaar mijn visie daarover.
Er zijn hier twee draadjes verwijderd die wat iedereen betreft mochten blijven staan. Het betrof onder andere (heb je hier ooit een draadje meegemaakt dat zich beperkte tot het onderwerp ?) boekbesprekingen van het boek van ene AO.
Er is hier nog gemord over het feit dat ik had toegegeven aan chantage.

Ik heb het gelaten bij deze feiten zoals iedereen ze kent want ik heb deze onverkwikkelijke aangelegenheid niet graag weer opnieuw opgerakeld. Het is jammer dat er voeding gegeven wordt aan opnieuw een discussie daarover.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 18:32   #493
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Het punt is m.i. dat de ene filter (waar doorheen gekeken wordt) gerechtvaardigd wordt en de andere filter niet.
En het is uiteraard altijd het eigen filter dat gerechtvaardigd wordt.
Het eigen filter wordt simpelweg niet gezien.
Men denkt dan 'filterloos' te zien.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 19:16   #494
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
(heb je hier ooit een draadje meegemaakt dat zich beperkte tot het onderwerp ?)
Ik was ook al op zoek en dacht even dat het aan mij lag.
Blij dat ik niet de enige ben die dat constateert.

Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 20:51   #495
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Simpele boekbespreking ? Het was meer dan jouw aandeel daarin. Over het boek was men snel uitgepraat en ik voelde me niet zomaar genoodzaakt, ik werd gedwongen doordat m'n naam publiekelijk werd bekend gemaakt.

Het verhaal, zoals weergegeven in mijn bericht aan Mara, berust op twee feiten, niet op zomaar mijn visie daarover.
Er zijn hier twee draadjes verwijderd die wat iedereen betreft mochten blijven staan. Het betrof onder andere (heb je hier ooit een draadje meegemaakt dat zich beperkte tot het onderwerp ?) boekbesprekingen van het boek van ene AO.
Er is hier nog gemord over het feit dat ik had toegegeven aan chantage.

Ik heb het gelaten bij deze feiten zoals iedereen ze kent want ik heb deze onverkwikkelijke aangelegenheid niet graag weer opnieuw opgerakeld. Het is jammer dat er voeding gegeven wordt aan opnieuw een discussie daarover.
Renoir

ik zeg tegen jou hetzelfde dan tegen Anja. Ik weet niet (meer) wat er is gebeurd, ik was er niet bij of het is mij ontgaan. Of ik ben het vergeten. Een van jullie spreekt niet de waarheid of de waarheid ligt ergens in het midden. Geen idee. Ik heb het niet bijgehouden. Maar als wie dan ook onjuiste dingen beweert, (of jij of zij).

Dan is het logisch dat het nog gevoed wordt. Dan moet je er zelf ook geen woord meer aan vuil maken en niets meer zeggen. Ik heb gereageerd op wat je schreef en wat ik n.a.v. mijn vraag erover van Anja te horen heb gekregen. Zoals je kunt lezen heb ik geen details genoemd, daar is het mij ook niet om te doen. Een ieder kan Anja zelf benaderen, zij is immers een "bekend" persoon en in ieder geval op het internet te vinden.

En zij kan zich hier dus niet meer verweren. Daar heeft ze wel gelijk mee.
Op haar forum kun je nalezen wat ze er zelf over zegt. Haar forum is ook via haar site te vinden. Wil je het niet meer voeden moet je niks meer over haar schrijven. En nergens meer op reageren. Wat mij betreft is het ook klaar. En jij hebt toch de nodige stappen genomen die je meende te moeten onder nemen?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 21:12   #496
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dan moet je er zelf ook geen woord meer aan vuil maken en niets meer zeggen.
Het is heel simpel, Anja liet weten dat het publiceren van haar naam voluit wat haar betreft niet was toegestaan omdat het via Google naar hier zou leiden en Bromsnor vaardigde een bericht uit dat het gebruik van de naam AO voluit niet langer was toegestaan.
Mara begreep dat niet en dientengevolge heb ik daar uitleg over gegeven.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 21:20   #497
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is heel simpel, Anja liet weten dat het publiceren van haar naam voluit wat haar betreft niet was toegestaan omdat het via Google naar hier zou leiden en Bromsnor vaardigde een bericht uit dat het gebruik van de naam AO voluit niet langer was toegestaan.
Mara begreep dat niet en dientengevolge heb ik daar uitleg over gegeven.
Renoir, hou gewoon (op?) je te rechtvaardigen, als je meent dat je juist hebt gehandeld/verteld dan is het toch klaar. Rechtvaardigen is alleen belangrijk als je hier zelf behoefte aan hebt. Van mij hoeft het niet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 21:24   #498
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Renoir, hou gewoon (op?) je te rechtvaardigen, als je meent dat je juist hebt gehandeld/verteld dan is het toch klaar. Rechtvaardigen is alleen belangrijk als je hier zelf behoefte aan hebt. Van mij hoeft het niet.
Ik heb niet het idee dat je er iets van snapt.

Het laatste bericht bevat de ontwikkelingen die zich recentelijk hebben voorgedaan, ik zie daarin geen rechtvaardiging.

Niettemin en hoogst verwonderlijk heb je op basis van twijfelachtige conclusies toch een uitgesproken mening over de gang van zaken die je allerminst in twijfel trekt. Een mening op onjuiste grond.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 22:33   #499
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Het houd je wel bezig, zo te zien.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 22:48   #500
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het houd je wel bezig, zo te zien.
Vindt je het gek ?

Je doet suggestieve en onjuiste beweringen..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
simpele boekbespreking, die een schrijver niet aanstaat kan nooit reden zijn, dat je je genoodzaakt voelt om alles te verwijderen. Ik vroeg er ook al na, maar kreeg geen antwoord. N.a.v. mijn bericht heeft Anja mij haar kant van het verhaal verteld. En die wijkt nogal af van wat hier verteld word. Het is wel prettig als beiden bij de waarheid blijven.
Ik kom er ook nogal bekaaid vanaf niet ?
Je krijgt van mij geen antwoord maar Anja heeft je netjes geïnformeerd.

Ik sta je nu toch ook netjes te woord, zo ben ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het houd je wel bezig, zo te zien.
Ik kan zoiets niet over mijn kant laten gaan, vooral omdat ik er NIET mijn mooie gekleurde eigen visie maar gewoon, op verzoek van Mara, de kale naakte feiten genoemd heb.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.