Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 April 2013, 16:21   #1
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard Workshop gelukkig zijn zonder oorzaak.

Voor belangstellenden.

Citaat:
Hoi Renoir,

Misschien had je al gezien dat ik (samen met nog iemand) een workshop organiseer.
Het gaat hierbij niet om het geld en er zijn vrijplaatsen over voor wie mee wil doen.
Misschien weet jij nog mensen bij wie het zou aansluiten?

Het wordt een fijne dag, waarbij we niet al te veel gaan uitwisselen vanuit het hoofd, maar ook voelbaar maken hoe het werkt.
Vandaar het woord Workshop, en geen Satsang. Het wordt in Heelsum gehouden, niet ver van Arnhem.

Marchien
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2013, 18:20   #2
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Voor belangstellenden.

Mooi om te zien dat je mee kan doen naar draagkracht.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2013, 20:49   #3
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Mooi om te zien dat je mee kan doen naar draagkracht.
That's the spirit ze wil er niet overdadig aan verdienen al is het haar vak.
Marchien was op het Onkruidforum, zonder dat te weten overigens, mijn mentor. Om die reden kan ik haar van harte aanbevelen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2013, 20:56   #4
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
That's the spirit ze wil er niet overdadig aan verdienen al is het haar vak.
Marchien was op het Onkruidforum, zonder dat te weten overigens, mijn mentor. Om die reden kan ik haar van harte aanbevelen.

Dat jij ooit te "mentoren" bent geweest,...WiNk

Heeft het vaak gebotst met haar?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2013, 21:00   #5
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dat jij ooit te "mentoren" bent geweest,...WiNk

Heeft het vaak gebotst met haar?
Onvoorstelbaar hé WiNk.

Ken je dat weerstand ervaren en op een dieper niveau 'weten' dat er geen speld tussen te krijgen is ? Ik begon bij haar nooit te 'ja maren' ik zocht dat diepere niveau op en voelde dat ik er woonde, dat ik daar thuis ben.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2013, 21:24   #6
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Onvoorstelbaar hé WiNk.

Ken je dat weerstand ervaren en op een dieper niveau 'weten' dat er geen speld tussen te krijgen is ? Ik begon bij haar nooit te 'ja maren' ik zocht dat diepere niveau op en voelde dat ik er woonde, dat ik daar thuis ben.

Wat ik probeer te snappen is dat je ook zegt dat een "ego" een leraar kiest die hem "bevalt" niet die leraar die het ego flink op zijn lazer zou kunnen geven.
Vandaar mijn vraag over jouw mentor, of wellicht was zij voor de puntjes op de i.
Maar blijf het soms zien dat als iemand een andere weg bewandelt dat het dan "shoppen" is, of misschien zelfs wel als tijdverlies word afgedaan.
Die rechte snelle weg, waarom lopen als je kunt vliegen, lees ik dan weer ergens anders,.....ik voel me meer in "op een bankje zitten" fase,...

Ik voel bij jou veel weerstand en denk ook veel pennen er tussen te krijgen, maar toch ben ik benieuwd of ik "iets" mis.
Of ik daar een "vervelende" leraar voor nodig heb, of een beetje een "lieve"?

Vind ik een vervelende eigenschap van mijWiNk
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2013, 09:03   #7
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Wat ik probeer te snappen is dat je ook zegt dat een "ego" een leraar kiest die hem "bevalt" niet die leraar die het ego flink op zijn lazer zou kunnen geven.
Vandaar mijn vraag over jouw mentor, of wellicht was zij voor de puntjes op de i.
Maar blijf het soms zien dat als iemand een andere weg bewandelt dat het dan "shoppen" is, of misschien zelfs wel als tijdverlies word afgedaan.
Die rechte snelle weg, waarom lopen als je kunt vliegen, lees ik dan weer ergens anders,.....ik voel me meer in "op een bankje zitten" fase,...

Ik voel bij jou veel weerstand en denk ook veel pennen er tussen te krijgen, maar toch ben ik benieuwd of ik "iets" mis.
Of ik daar een "vervelende" leraar voor nodig heb, of een beetje een "lieve"?

Vind ik een vervelende eigenschap van mijWiNk
Mijn weg was die van eliminatie van hetgeen ik niet ben en die attitude noem ik vaker waarheidvinding. Dus was ik op zoek naar onveranderlijke Waarheid.

Gaandeweg verdween onwaarheid en kreeg ik oog en gevoel voor al dat gene wat méér onveranderlijk waar is, de waarheid als een koe zeg maar. Het vraagt, maar dat spreekt vanzelf, absolute eerlijkheid want ego wil je alles laten geloven maar Waarheid ondermijnd zijn positie. Dus ja als de keuze aan het ego is, wat dan ?

Maar gaandeweg kwam ik al doende ook ik contact met de absolute Waarheid die al in mij (en volgens mij in iedereen) verscholen ligt. Zodat de woorden van Marchien wat ze in de bijbel het zaad dat op goede aarde valt noemen, daarmee resoneerden.

Overal waar nu Waarheid is resoneert dat in mij, ik hoef me niks meer af te vragen en dat fenomeen noem ik 'weten'. Uiteraard gestoeld op Waarheid en niet op kennis.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2013, 12:20   #8
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Mijn weg was die van eliminatie van hetgeen ik niet ben en die attitude noem ik vaker waarheidvinding. Dus was ik op zoek naar onveranderlijke Waarheid.

Gaandeweg verdween onwaarheid en kreeg ik oog en gevoel voor al dat gene wat méér onveranderlijk waar is, de waarheid als een koe zeg maar. Het vraagt, maar dat spreekt vanzelf, absolute eerlijkheid want ego wil je alles laten geloven maar Waarheid ondermijnd zijn positie. Dus ja als de keuze aan het ego is, wat dan ?

Maar gaandeweg kwam ik al doende ook ik contact met de absolute Waarheid die al in mij (en volgens mij in iedereen) verscholen ligt. Zodat de woorden van Marchien wat ze in de bijbel het zaad dat op goede aarde valt noemen, daarmee resoneerden.

Overal waar nu Waarheid is resoneert dat in mij, ik hoef me niks meer af te vragen en dat fenomeen noem ik 'weten'. Uiteraard gestoeld op Waarheid en niet op kennis.
Het enige dat ik niet begrijp bij jou is waarom je het zo'n uitdaging vindt om mensen van jouw weg te overtuigen. Je hebt de waarheid gezien, klaar. Het is toch daarna jouw ego die graag wil dat anderen dit ook mogen ondervinden? Dat de wereld er mooier van zal worden begrijp ik ook. En ik zie ook dat de mens wat dat betreft niet echt snel aan het evolueren is. We voeren al 2000 jaar onafgebroken oorlog (feit) en als we allen de waarheid zouden zien zouden we er al lang mee gestopt zijn. Dan zou er samenwerking zijn in plaats van afscheiding.

Het proces duurt echter zolang als het duurt. En jouw ego wil dat het sneller verandert. Daar zit m.i. jouw irritatie in. Klopt dat?
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2013, 13:00   #9
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Workshop gelukkig zijn zonder oorzaak??daar heb ik even over moeten nadenken. Is "geluk" dan toch iets wat na te streven is? Een cursus "gelukkig zijn"?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2013, 13:04   #10
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Workshop gelukkig zijn zonder oorzaak??daar heb ik even over moeten nadenken. Is "geluk" dan toch iets wat na te streven is? Een cursus "gelukkig zijn"?
Nee nee nee, die "Workshop gelukkig zijn", -die- is zonder oorzaak.
Mars is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oorzaak van alle ANGSTgevoelens. Aart Waar gaat het hier verder ook nog over? 39 27 December 2011 16:09


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.