![]() |
![]() |
#131 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Bedoel je dat, of bedoel je iets anders wat op voorhand al niet Waar is, noch Waar kan zijn? (Wat versta jij onder 'klaarheid' in deze?) |
|
![]() |
![]() |
#132 | |||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
#133 |
Jubilaris
|
![]()
Omdat reflectie de vermeende 'werkelijkheid' is.. Laurens. En reflectie is 'geloof' wat door niemand gedaan wordt, en in de 'wereld van afspraken kun je dan ook nog een gelovige zijn, in zus of zo..
|
![]() |
![]() |
#134 | |||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om welke reden dan vermelden 'wat door niemand gedaan wordt'. Het geloof bestaat juist daaruit dat er door iemand wat gedaan wordt (kan worden). Citaat:
Dat zou dan de betekenis kunnen zijn van de droom binnen de droom. |
|||
![]() |
#135 |
Kasuaris
|
![]()
Inderdaad.
#136 |
Geen lid
|
![]() |
![]() |
#137 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
De reflectie van 'iets, Laurens, is al niet dat 'iets meer, ook al doet het zich wel zo voor, kortom, reflectie toont een 'vermeende werkelijkheid'. Het gaat er hier uiteraard niet om welke woorden er gebruikt worden, die 'vermeende werkelijkheid' kan gewoon een vaststelling zijn, eerder dan de bevinding en/of constatering ervan. Je zegt "Alles is vermeend".. dat klopt, alles&niets is niks anders dan reflectie. Daar bij staat vermeend voor de droom, en reflectie voor de oorzaak van de droom. 2 Omdat reflectie als vermogen gewoon een natuurlijk fenomeen is, er is 'niemand' nodig om dat werkzaam te laten zijn. Dat gaat geheel vanzelf.. het 'geloven'. Daarentegen kan een 'gelovige' spelen met dat reflectie vermogen, en dan krijg je bevindingen zoals bv, getuige zijn, schouwen etc etc, tot Samadi, Nirvana, en Nibbana aan toe. Het 'doen van wat gedaan kan worden.. gebeurt al, alleen een 'gelovige' kan in de veronderstelling verkeren dat hij of zij het 'doet. Bewustwording gebeurd al, feitelijk kan dat nooit 'gedaan' zijn. 3 De Aboriginals noemen 'de wereld met alles erop en eraan niet voor niets.. de droomtijd. Wijziging aangebracht door Guido op 22 September 2022 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
#138 |
Kasuaris
|
![]()
Kan me weinig schelen, ik weet 'wat' ik ben en dat is niet God...
#139 |
Kasuaris
|
![]()
In de wereld: reflectie aan.
Uit de wereld: geen reflectie. (Directe zien). In de wereld: reflectie aan. Uit de wereld: geen reflectie. (Directe zien). In de wereld: reflectie aan. Uit de wereld: geen reflectie. (Directe zien). In de wereld: reflectie aan. Uit de wereld: geen reflectie. (Directe zien). Enz. In de droom of uit de droom, wie helpt mij uit de droom? Het kan alleen maar gezien worden middels het 'directe zien'. Dan ben je uit de droom. Ben je weer in de droom, dan spéél je in de droom. Ben je uit de droom, dan zie (ken) je de droom. Het is me toch allemaal wat, met die onderzoekers op dit forum...
#140 |
Kasuaris
|
![]()
Toont reflectie een vermeende werkelijkheid? Nee hoor. De werkelijkheid trekt zich er niks van aan of jij ja/nee reflecteert. Dát is wat er gaande is.
Wie stelt dat de werkelijkheid vermeend is, die onderzoekt 'de werkelijkheid' niet meer. Serieuze onderzoekers (niet van die beginnende onderzoekers zoals Laurens) die onderzoeken 'de werkelijkheid'. Onnozelaars zeggen dat 'de wereld' vermeend is.....