![]() |
![]() |
#201 | ||
Actuaris
![]() Geregistreerd: 7 July 2014
|
![]() Citaat:
Wat aan de oorzaak ligt is een totaal verkeerd gebruik van ons verstand dat de mensen inderdaad appelen voor citroenen verkoopt en de mensen opzadelt met een ego dat, zoals hun verstand, nog in zijn kinderschoenen staat... Voedt de mensen op zoals het hoort; leer hen het onderscheid tussen dwaze praat en waarheid kennen en hoe je het nu wil draaien of keren, daarvoor heb je je ego nodig... Eens je 'ik' gezuiverd van alle drek die men erop gekleefd heeft is het ik en het ik alleen dat waarheid van leugen zal weten te onderscheiden... Ter bevestiging van wat ik zeg, hier een tekst die ik toevallig gisteren avond heb gelezen... : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#202 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
De spijker (nagel) op zijn kop. Ieder mens (en dier) heeft aantoonbaar bewustzijn. Dieren hebben ook een voorstellingsvermogen. Anders zou de hond niet eens een andere hond herkennen waar hij tegen dient te blaffen. Ieder mens heeft ook verstand, het vermogen om te denken. Dieren hebben dit vermogen in veel mindere mate. Maar de mate doet er niet toe. Daarmee hebben zowel dieren als mensen een 'ik' (ego). Ga zo door, Marie. Aan dit soort uitspraken zie ik dat je op de goede weg zit. Ego-ontkenners leven nog in de droomwereld.....
![]() |
#203 | |||||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoeveel eeuwen oud is die tekst eigenlijk? Hebben de ontwikkelingen sindsdien wellicht stil gestaan dat ze nog steeds opgeld zouden blijven doen? Citaat:
|
|||||
![]() |
#204 | ||||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
De conclusie als zouden ze om reden verstand een ego hebben is onjuist. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
#205 | |
Actuaris
|
![]() Citaat:
Hoe vindt je de nieuwe mode om roofdieren terug in onze contreien in te voeren... Zij horen hier zogezegd thuis en de mens moet dan ook maar plaats voor hen maken??? En dat zeggen zogezegd mensen die heel redelijk en menslievend, dierlievend zijn en niet aan zichzelf denken, dus niet uit ego-liefde zouden handelen, maar het algemene welzijn voorhouden... Mensen zonder ego, zonder verstand die niet denken aan alle schapen buiten, opgesloten in hun weiden, als festijn voor die brave wolven die hier ingevoerd worden... Dank je om de dwaasheid van een zo gezegd egoloosheid niet in te zien... Het 'ik' heeft altijd bestaan, maar het is pas toen de mens voldoende tot verstand was gekomen dat, enfin verre van voldoende, dat de ellende is begonnen... |
|
![]() |
![]() |
#206 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Daadwerkelijk verstandig is het niet-doen: schouwen....
![]() |
#207 | |||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat men vind dat de wolf weer in het Nederlandse (en Belgische) landschap past is een heel ander verhaal dat op zich niks met ego van doen heeft. Het is een mening waarover velen een verschillende standpunten over innemen waar veel over is te zeggen. Citaat:
|
|||
![]() |
#208 | |
Geen lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#209 | |
Actuaris
|
![]() Citaat:
Terwijl het verstand zogezegd de hele wereld regeert??? Waarbij de mensen alles en zijn tegendeel wordt opgedrongen zogezegd omdat het verstandelijk zou zijn... Zelfs de bijbel wist het... Uit het aards paradijs gestuurd worden omdat ze een vrucht gegeten hadden van de boom van kennis van goed en kwaad... Niet omdat ze uit egoïsme hun buik hadden volgegeten; maar omdat ze tot verstand waren gekomen... Wat is het verstand; het dwaze verstand in ieder geval??? Denken dat je het beter weet, zelfs beter dan God... En daarbij komt inderdaad de geinstutionaliseerde verdwazing van het ego waarbij het verstand van de dikke bollen zichzelf wijsmaakt dat ze aan god gelijk zijn geworden... Oh ja, het is de fout van het 'ik'... Het 'ik' dat eeuwen en eeuwen, via het ADN intrinsiek aanwezig in elk levend individu, de hele schepping heeft geleid zonder uit het aards paradijs geworpen te zijn... Maar toen kwam de verwaandheid van het verstand... |
|
![]() |
![]() |
#210 | |
Actuaris
|
![]() Citaat:
enfin, niet het verstand, maar de çverstandigeç ![]() |
|
![]() |