![]() |
|
Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij. |
![]() |
|
Discussietools
![]() |
Zoek in deze discussie
![]() |
Weergave
![]() |
![]() |
#21 |
Asprirant lid
|
![]()
En waarom heb jij geen vriendinnen?
Of moet ik nu eerst gaan vragen naar jouw definitie van vriendinnen? ![]() Heerlijk dat je meegenoten hebt trouwens! KiSs |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banned user
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Asprirant lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
In memoriam
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]() Citaat:
En dat kan op iedere (ver)zon(nen)dag. Sterker nog, het is bij uitstek de dag des Heren. En een rustdag. Laat de zegen maar komen........ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
In memoriam
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Missionaris
|
![]() Citaat:
De schrijver is onzeker over de publikatie dus ik geef geen bron. Mocht rechthebbende dat wensen zal ik de bron vermelden, mail to: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||||
Missionaris
|
![]()
Ik volg deze ontwikkeling op de voet.. mijn hart zingt als er weer een ster geboren is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat er allemaal niet meegesleept wordt. Citaat:
Maar zoals iedere lezer kan waarnemen begint de leegte zich langzaam aan weer te vullen en wat een verschil is er te constateren met voorheen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Missionaris
|
![]()
En dan is er een meegaande flow, niet zoals daarvoor als wilsinspanning uit overwegingen om voor het gemoed de al te sterke gevoelens af te zwakken. Niet langer mee omhoog gaan in de raket van een emotie wanneer de energie weer eens een hoogtepunt bereikt. Explosief en op het punt uit te barsten, nee de energie beweegt rustig en kalm daarheen waar het kennelijk gevraagd is het evenwicht te herstellen.
Maar inderdaad de truuk is ook in meer of mindere maten aan te leren al naar gelang je temperament en op voorwaarde dat de energie onder een zekere controle is. Vandaar dan ook dat het 'controlemechanisme' bij Aad & Arie zo prominent in de belangstelling stond als een verfoeilijkt en 'vies ding' dat we zo graag willen hebben. Er zitten echter mechanismen in de aard van het beestje die in dat geval, dan 'onderdrukt' moeten worden en dat is ongezond. Vervolgens ervaren mensen die 'ongezond' zien staan en niet bekend zijn met de mechanismen die hun werk doen, dat ze om de oren geslagen worden onvoldoende bewust te zijn, zodat ze zich schuldig gaan voelen. Mijn mechanisme is dat ik de lengte van de zinnen zo aanpas dat de laatste voorbij het midden uitkomt en niet eindigd vooraan in een regel. Ik schrijf in concept in 'Kladblok' precies in een vlakverdeling waaraan ik een kennelijke behoefte heb. Wanneer ik dat vervolgens copy past op het forum gezet heb bevalt me de nieuw ontstane layout niet meer. Vervolgens heb ik een kennelijke neiging de zinnen aan te passen en dat wordt gezien maar niet onderdrukt (die ondruk ik nu dus wel... gezien het resultaat). Ik lees uit de reactie, niet zelden, dat het kennelijk als ongewenst opgevat wordt dat we een bepaalde neiging vertonen. Het lijkt erop dat we tijdens het lezen steeds het vooropgezet idee over ons gedrag meezeulen en dat onderwijl kritisch beschouwen zodat er een onaangenaam geconfronteerd worden onstaat wanneer we lezen dat het niet gezien is of juist (buiten ons weten) wel gezien is, of we voelen ons betrapt alsof iemand van buiten ons geheim ont-dekt heeft. We voldoen het liefst aan de ongeschreven wet elkaar te bevestigen. Daarbij zijn we waakzaam te ontdekken iets te moeten doen of nalaten en menen in de interacties er goed aan te doen elkaar niet te corrigeren. Alleen waarbij onomstotelijk vast staat dat het de verteller betreft en niet adressant kunnen we pogen elkaar, maar wel vooral indirect, iets te corrigeren. Beschrijvingen hebben wat mij betreft altijd alleen maar ten doel op een andere wijze of beter te zien. Wanneer je hier leest dat je niet bekwaam bent, in gebreke blijft, als achtergesteld ervaart, niet begrepen, niet voldoende aan de, alhier, geldende vormvoorschriften of als een buitenstaander ervaart is het mechanisme werkzaam onvolledig te zijn dat je als inferieur bent gaan beschouwen. Meer niet. Wanneer uiteindelijk doorzien is wat je bent wordt ook doorzien dat dit alles zo in werking is gezet. Die interactie door het beleven van goed en kwaad. Dat doorzien is wat Waarheid genoemd kan worden en niet de afwijzing ervan. Ook acceptatie is niet de poort waar het langs gaat. Zien is wat er plaatsvindt. Anderzijds heeft de plek waar je je als gewaardeerd of geliefd ervaart een grote aantrekkingkracht. Je wisselt daar vol overgave je (voorwaardelijke) liefde uit in de hoop op een ontvangst maar liever nog een bevestiging. Daarbij vinden we als we succesvol menen te zijn het interessant het succesverhaal van anderen te horen als aansporing om hetzelfde pad te gaan bewandelen tenzij, natuurlijk, de overtuiging van het eigen miezerige overheerst. Het blijft echter alleen maar gaan om het zien wat er in ons beweegt en niet wat daar buiten allemaal aan de hand is.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? | Rennie | Waar gaat het hier verder ook nog over? | 46 | 1 August 2011 10:53 |