![]() |
![]() |
#121 | |
Geen lid
|
![]() Citaat:
Waarom alsmaar spreken over geloof terwijl je weet dat het toch allemaal maar geloof is. Dus waarom nog spreken over 'waar' of 'geloof' wanneer alles vermeend is. |
|
![]() |
#122 |
Geen lid
|
![]() |
![]() |
#123 |
Kasuaris
|
![]()
Het meest bizarre wat er maar is. Ik bén! Geen verbeeldingen , geen twijfels. Maar verwondering.
#124 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Plaats ik de zintuigelijk waarnemende persoon er weer tussen dan is het 'iemand' (ik) die kent. Mocht je ooit tot zelfkennis komen dan weet je ook dat alleen 'de kenner' egoloos is. Maar je herkent het allemaal niet....
![]() |
#125 |
Kasuaris
|
![]()
Overigens is 'de kenner' en kennende leegte hetzelfde natuurlijk.
Maar dat hadden de 'wetenden' al door. Of 'tegenwoordigheid' , daarmee druk ik hetzelfde uit. Waarmee ik dan natuurlijk geen tijdstip bedoel, niet 11:56 wat het nu is. Tegenwoordigheid is de afwezigheid van tijd, het neemt alles waar wat zich in de tijd bevindt: de kenobjecten. Kennen en gekend worden, zo werkt het in 'de wereld'. Maar het grappige is dat 'de kenner' helemaal niet in de wereld is!
#126 | ||||
Geen lid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dus dan moet je 'kennen' en 'kenner' opnieuw definiëren met een betekenis zoals alleen jij die zo bedoelt uit te leggen en anderen alhier moeten bereid zijn dat te volgen. Ik doe dat dus niet want ik zie er het nut niet van in, waarom je een gangbaar begrip zou verbasteren. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
#127 | |||||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De ego gerelateerde boodschap is als volgt: Ik doorzie dat allemaal, kom ook in mijn hokje. Wat ben je toch een onwetende sukkel als je dat niet door hebt. Het advies luidt: Spreek niet je twijfels uit want je verklaart je daarmee tot onwetende. Die ego's toch. Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
#128 | |||
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 15 April 2016
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oke?
Wat is is. Wijziging aangebracht door Dorje op 22 September 2022 om 15:21. |
|||
![]() |
![]() |
#129 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Ik wou het graag in hetzelfde thema houden (conditioneren vs geloven) en weer geen nieuw thema (geaardheid) aansnjiden. Maar je hebt gelijk: er is een aangeboren geaardheid, die gaandeweg meer vorm gegeven wordt door conditionering (het volgeltje moet wel leren zingen met het bekje waarmee het geboren is).
![]() |
#130 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Als jij er om een andere reden op afkomt, is dat wat mij betreft ook ok, maar hoeft dat op zijn beurt ook weer niet uitgelegd/verdedigd te worden. Waar het eender wordt wat een ander over jou schrijft, komt er veel energie vrij om te communiceren wat iets kan doen dagen, in plaats van steeds maar weer al die energie te steken in dat zelf en het weerleggen van het beeld dat anderen er van maken.