![]() |
![]() |
#171 | |
Geen lid
|
![]() Citaat:
Nog steeds ben ik al een tiental quotes bezig helderheid te krijgen en nog steeds verwikkeld in een kennelijke onmogelijkheid de crap verklaard te krijgen. Daarbij is het al die tijd al volkomen duidelijk gebleven dat het gewoon crap is. Nutteloze onzin, waarop jij niet eens een zinnig antwoord heb kunnen geven en waarin ook Bassie ten lange leste blijkt vastgelopen te zijn. |
|
![]() |
#172 |
Jubilaris
|
![]()
Laurens.
Het valt wel op dat jij voor jouw doen gigantisch aan het verhalen slaat.. Hoe komt dat? |
![]() |
![]() |
#173 | |
Geen lid
|
![]() Citaat:
Ik heb hier simpelweg uitvoerig mijn tijd besteed om de onzin aan te tonen en aan jullie nu de taak om deze onzin in de toekomst achterwege te laten. Het is een tijdinvestering in de toekomst, het gebazel niet meer te hoeven lezen. |
|
![]() |
#174 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ik zou als ik jou was.. reflecties niet zo serieus nemen, ook de serieuze niet, noch die uit jouw koker noch die van de 'ander'. |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Geen lid
|
![]() Citaat:
Zodat jij je weer net zoals vroeger kunt hullen in mystiek taalgebruik en iedereen ja loopt te knikken zonder ook maar het minste idee waar je het over hebt. Vele mystici maken (eigenlijk maakten) gebruik van het elk wat wils principe waar toehoorders hun eigen visie uit kunnen destilleren. ![]() |
|
![]() |
#176 |
Kasuaris
|
![]()
Mooi, dan gebeurd er eindelijk eens wat. Reflecteer niks op 'de wereld'. Dan kan de stille getuige bij je ontwaken. Het woord 'stil' zegt al dat de getuige niks anders doet dan 'getuige zijn'.
#177 |
Kasuaris
|
![]()
Het directe zien is jou niet duidelijk, want je stoethaspelt met het begrip 'reflectie'. Maar nu je eindelijk eens gaat onderzoeken: onthecht aan 'de wereld'. Maar ontken de wereld niet. (De wereld is niet vermeend, dat is maar een geloof van je)
#178 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Iedereen verschijnt in de wereld als een persoon. Jij, ik, Guido en alle andere users. In de wereld ben je 'in act'. Het directe zien is geheel uit de wereld, (The way out)
![]() |
#179 | ||
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
In zelfkennis kom je nergens een projector tegen.
![]() |
#180 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Laurens is een persoon en niet God. Dat is dus een stukje geloof bij je. Subjectieve waarheid dus......wat je aan ons probeert te slijten als 'Waarheid'. Niet iedereen trapt in die goedkope verhaaltjes van je, Laurens.....