![]() |
![]() |
#181 |
Geen lid
|
![]()
Eerst maar eens even zien wat er van al die onzinnige woorden overblijft nadat ze ontzenuwd zijn. Als we de ontknoping naderen wil iedereen het ineens over een ander boeg gooien.
|
![]() |
#182 | |
Geen lid
|
![]() Citaat:
De vereiste van een reflectie is daaraan een onzinnige toevoeging. Ik hoef niet aan de wereld te onthechten, waarom denk je dat? Het begrip 'vermeend' ten aanzien van wereld heeft als betekenis dat je er weliswaar in participeert maar dat het een idee is en dat dat idee geen werkelijkheidswaarde heeft. Kun je dat niet onmiddellijk (dus los van je bestaan) zo zien dan zit er niks anders op dan er in te geloven dat de wereld werkelijkheidswaarde heeft. |
|
![]() |
#183 | ||||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij mij is er sprake van weten de persoon niet te zijn en de persoon, als het ware, acteren of doen alsof ik daar geloof aan hecht en bij jou is sprake van echt geloof de persoon te zijn die je denkt te zijn. Bij jou is de wereld werkelijk en bij mij is die vermeend en vervolgens doen wij allebei daarin ons ding. Alleen de insteek is anders. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
#184 | |
Geen lid
|
![]() Citaat:
Reflecteren doet kennelijk iets alleen maar bij de gratie van een bron voordat het kan plaatsvinden en dan komt een projector als een van de mogelijkheden daarvoor in aanmerking. Absurd natuurlijk maar dat is het verhaal al vanaf het begin. Guido zag de bui al hangen en is 'm gesmeerd. Nogmaals ik ben er niet over begonnen. Nu iets binnenkomt bij iemand, zonder dat deze daarmee op de hoogte is maar alleen ten nutte van degene die op dat terugkrijgen (reflectie) gefocust is, zocht ik dat, om het voor mijzelf aanschouwelijk te maken, in het zijn van een projector en een reflector. Vervolgens zijn we blijven steken bij de (terug) ontvanger (reflectie), omdat die vlgs je schrijven in en uit de wereld kan, wie is dan wie? |
|
![]() |
#185 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Dat valt je onmiddellijk op in het directe zien. Voor mij hoef je niks. Maar in het directe zien ben je onthecht aan 'de wereld'.
![]() |
#186 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Het directe zien kan zich dus nooit voordoen zolang je zintuigelijk waarneemt , want dan ben je in de wereld.
![]() |
#187 | ||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
#188 | ||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zintuiglijk waarnemen doen al de levende wezens. |
||
![]() |
#189 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Van het directe zien begrijp je dan ook niks. Je hebt er vanuit het denken een invulling aan gegeven en dat als geloof aangenomen.
![]() |
#190 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat: